Bluetooth Canton Android bugg?

I detta forum skriver vi om Bilstereo och Multimedia.
Mr Bx
Bilmodell: Skoda Superb
Kontakt:

Bluetooth Canton Android bugg?

Inlägg av Mr Bx »

Jag har nyligen köpt en ny Superb Kombi med Cantonsystemet och när jag parkopplat min telefon, LG G5 (Android), för att spela musik så får jag ett irriterande fel. C:a var tredje minut "hackar" musiken till någon millisekund som att den tappar synken med telefonen. Detta händer för både Spotify, YouTube, Storytel osv. När jag anmälde det till Skodahandlaren så testade vi att parkoppla min mobil till en annan Superb och fick samma fel där, så det är inget fel på min bil i sig. Vi testade även att parkoppla en Samsung S8 edge och fick samma fel även för denna, vilket pekar på att problemet borde vara mer omfattande än bara mig och min mobil. Jag har testat att parkoppla en iPhone och då funkar allt utan problem, vilket indikerar att det är Androidrelaterat. Det konstiga är att jag använder min telefon till andra bluetoothhögtalare hemma problemfritt och hade heller inga problem med telefonen i min förra bil. Skoda säger att det kan bero på vad som helst och att de inte kan göra något ungefär, men jag skulle vilja veta om fler här har samma problem? Om fler har felet och påtalar det så kanske det händer något. Dvs. musiken "glappar" c:a var tredje minut. Hoppas på många svar.
Mr Bx
Bilmodell: Skoda Superb
Kontakt:

Sv:Bluetooth Canton Android bugg?

Inlägg av Mr Bx »

Det var tydligen totaltyst i tråden vilket var tråkigt för mig. Till alla Superbförare som läser detta och har Androidtelefoner parkopplade med Canton-systemet; skulle ni kunna kommentera att ni INTE har detta problemet samt vilka telefoner ni har? Bara en sådan sak hade varit bra att veta. Jag kan tänka mig att byta telefon pga detta, men då vill jag ju inte få samma problem igen...
fabbe1
Bilmodell: Skoda Fabia
Kontakt:

Sv:Sv:Bluetooth Canton Android bugg?

Inlägg av fabbe1 »

Det här forumet går man bara in på när man själv råkar ut för något problem, verkar det som tyvärr.
Micke-65
Bilmodell: Skoda superb
Kontakt:

Re: Bluetooth Canton Android bugg?

Inlägg av Micke-65 »

Jag har samma fel men i mitt fall komer det upp en över struken högtalare och sen höjer jag volymen igen då startar det igen men från början av låten och det är tråkigt att höra början på låten en hel bilfärd och jag har en Samsung s21fe 5G bilen superb 2018
Skriv svar