Tankade bensin i min dieselbil

I detta forum skriver vi sådant som ej passar i övriga forum.
Kristofferpickup
Inlägg: 66
Blev medlem: 14 juli 2018, 21:52
Ort: Uddevalla
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Tankade bensin i min dieselbil

Inlägg av Kristofferpickup »

Råkade tanka fel .. jag var inte observant, hade annat i huvet, var irriterad .. I alla fall tankade jag i 5 liter bensin innan jag insåg vad jag gjort.
Jag körde omedelbart hem till brorsans garage. En kilometer bort ungefär. Jag tog ur bränslepumpen, som ligger mycket bra till på en pickup, sög ur hela tanken. 15 liter blev det totalt. Tömde sen bränslefiltret, blåste ur bränsleledningen, och tankade på 10 liter diesel ur dunkar. Efter det så startade jag bilen :)
Har väl kört 6 mil nu itan problem så problemet är löst. Det kom aldrig fram nån bensin till motorn, ledningen och filtret innehåller säkert en liter diesel sammanlagt.

En solskenshistoria :)
Kristofferpickup
Inlägg: 66
Blev medlem: 14 juli 2018, 21:52
Ort: Uddevalla
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Sv:Tankade bensin i min dieselbil

Inlägg av Kristofferpickup »

En hel del tur. Nära till garage. Farsa som hjälpte till. Mycket lätt åtkomlig bränslepump.
Skriv svar