Hej
Det började blinka en skiftnyckel på indikatorn som talar om vilken växel som är i, på min Skoda Yeti 1.2 DSG 2011.
Vad kan detta vara?
Hittade inget om detta i instruktionsboken.
Mvh Magnus
Växellåda
-
Magnus a
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
Petterbergius
- Bilmodell: Octavia
- Kontakt:
Re: Växellåda
Tja! Samma sak skedde för mig idag på semesterresa. Måttligt skoj. Stannade på verkstad som aldrig sett det men felsökning visar P17BF, -Hydraulpump, rörelseskydd. -intermittent.
Hur slutade det för dig?
Hur slutade det för dig?
-
Clouliner
- Bilmodell: Skoda Oktavia
- Kontakt:
Har det blivit något svar på problemet!
-
Octavia85
- Bilmodell: Skoda octavia
- Kontakt:
Har nyss köpt en Skoda Octavia från 2011 Där det blinkar en skiftnyckel där det står vilken växel man har i.
Kan de vara dsglådan som har ett fel?
Kan de vara dsglådan som har ett fel?
-
Octavia85
- Bilmodell: Skoda octavia
- Kontakt:
Update ang växellåda!
Det visa sig vara mechatronic som var kass. Kostar ca 18000kr att byta.
Det visa sig vara mechatronic som var kass. Kostar ca 18000kr att byta.
-
Lars gustavsson
- Bilmodell: Yeti 2013
- Kontakt:
Skiftnyckel visar på fel i dsg7 lådand. var i kontakt med vw försöljaren på åland som inte visste något samma med norrbil 9 norrtälje. mekonomen i mariehamn tog in bilen och talade om felet utan kostnad!
efter transport till norrtälje fick jag se vadmobilitetsgarantin var värd, nada. mobilitetsgarantin var inte stämplad ocg signerad,eftersom bilen var ålandsregistrerad var det problem med telefonr i sverige hönvisade man
till finland ,första numret var fewlaktigt det andra var bara finskspråkigt. vag i södertälje ville inte befatta sig med örendet utan hönvisade till sedrviceverkstaden, vilket jag anser ör ett ynkligt beteende. problemet med dsg7 var välkänt redan tidigare det här hönde 2018 och kostnade blev 19000sek. norrbil tog dessutm betalt för en ny diagnos vilket visade samma resultat som protokollet från mekonomem på
efter transport till norrtälje fick jag se vadmobilitetsgarantin var värd, nada. mobilitetsgarantin var inte stämplad ocg signerad,eftersom bilen var ålandsregistrerad var det problem med telefonr i sverige hönvisade man
-
Lars gustavsson
- Bilmodell: Yeti 2013
- Kontakt:
Octavia85 skrev:
> Update ang växellåda!
> Det visa sig vara mechatronic som var kass. Kostar ca 18000kr att byta.
Hur långt hade den gått? Våran mechatronic höll 9500 mil.
Vag i Södertälje var inte intresserade av problemet utan hänvisade till serviceverkstaden.
> Update ang växellåda!
> Det visa sig vara mechatronic som var kass. Kostar ca 18000kr att byta.
Hur långt hade den gått? Våran mechatronic höll 9500 mil.
Vag i Södertälje var inte intresserade av problemet utan hänvisade till serviceverkstaden.