Spegling via USB funkar dåligt

I detta forum skriver vi om Bilstereo och Multimedia.
tiso001
Bilmodell: Skoda Kamiq
Kontakt:

Spegling via USB funkar dåligt

Inlägg av tiso001 »

Har en ny Kamiq med Bolero infotainmentsystem. När jag kopplar upp mobilen via USB så funkar speglingen i max 20 minuter, ofta kortare, sedan kopplas telefonen bort. Har provat med två olika telefoner/USB-sladdar, dels en iPhone, dels en Androidtelefon. Samma problem med båda. BT funkar perfekt, men går ju inte att spegla med på min bilmodell.

Någon som haft samma problem?
snepo
Bilmodell: Kamiq
Kontakt:

Re: Spegling via USB funkar dåligt

Inlägg av snepo »

Hej jag har standard system. Min funkar bra med spegling av telefon(android). Låter som att det är nåt fel i bilen. Har också en Kamiq
snepo
Bilmodell: Kamiq
Kontakt:

Inlägg av snepo »

Kan ha med uppdatering på telefon att göra. Såg en Samsung tråd om detta. En som hade problem att spegla,till bilen. Det var ingen Skoda dock
tiso001
Kontakt:

Inlägg av tiso001 »

Uppdatering: Det var telefonen som var för gammal (c:a 3 år). Samma sak med dotterns iPhone, den funkade inte heller. Enligt verkstan så är det den ofta klena processorkraften i äldre telefoner som spökar.

Nu har vi både dottern och jag köpt nya telefoner och nu funkar allt som det ska.
tiso001
Kontakt:

Inlägg av tiso001 »

Var lite snabb i inlägget innan. Min nya Galaxy funkar klockrent att spegla nu, däremot är det problem med dotterns sprillans nya iPhone 12 Pro. Det funkar i några sekunder och sedan släcks speglingen. Laddning funkar så det verkar inte vara fel på kabeln.

Jag har "startat om" infotainmentsystem genom att hålla ned on/off-knappen och tagit bort parkopplingen i iPhonen som vi gjorde första gången och sedan börjat om på nytt med att koppla upp telefonen. Det har inte hjälpt.

Några förslag på lösning? Någon som har lyckats spegla senaste iPhonen?
winston
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Inlägg av winston »

Jag har en Scala 2021 med Bolero. Har hänt flera gångar att den inte startar men efter ett par kilometers körning hoppar den i gång. Har sökt på nya Bolero problem och sett att flera har problem ( tyska sidor), jag uppfattar det som att det ska finnas en uppdatering. Jag skall lämna in bilen nästa vecka för flera problem, front assist som larmar nästan vid varje körning, däcktrycksvarning flera gånger utan tryckförlust. Så vi får se vad dom säger på verkstaden
tiso001
Kontakt:

Inlägg av tiso001 »

Nu har det löst sig för oss. Som en sista åtgärd innan jag tänkte kontakta verkstan så köpte jag igår en orginal Lightning-kabel till dotterns iPhone och nu funkar det som det ska med den telefonen också.
Skriv svar