Jag funderar på att köpa en Skoda Superb 2.0 TDI 2016 som har gått drygt 15000mil. Någon som har koll på om det är någon stor och dyr service som jag har och vänta mig framöver ?
Finns det någon lista någonstans på alla serviceintervall och ungefärliga kostnader för dessa?
Service Skoda Superb 2.0 TDI
-
burton666
- Bilmodell: -
- Kontakt:
-
Bilmeken
- Bilmodell: Yeti
- Kontakt:
Re: Service Skoda Superb 2.0 TDI
Beror ju på hur servicehistoriken ser ut. Är den välskött har du nästa lite större service vid 18000mil. Sedan kamremsbyte vid 21000mil om jag minns rätt.
-
winston
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Är 15000 mils servicen gjord (var 3000 mil)? När gjordes senaste Inspektionen ( skall göras en gång om året)? Du kan gå in på en återförsäljare hemsida, leta rätt på Boka service online, Fylla i regnummer, välja mätarställning till exempel 15000 mil. När det är service dags kan du här alltid se vad som skall göras och vad det kostar. Du kan också kolla flera återförsäljare, alla har fri prissättning och det kan skilja en hel del. Storstäderna är dyrast
-
_PC_
- Bilmodell: Fabia
- Kontakt:
Smidigt att se vad som ingår
Dock undrar jag om någon vet vad som ingår i "inspektion" och "utökad inspektion".
Ska börja serva tjejens Skoda själva
Dock undrar jag om någon vet vad som ingår i "inspektion" och "utökad inspektion".
Ska börja serva tjejens Skoda själva