Hej!
Köpte en begagnad Octavia förra året. Kanonfin bil, fungerar perfekt. Ett problem från start, som jag själv fick upptäcka, var att en av bilnycklarna dränerade batterierna på ca 2 veckor. Bilfirman vill sponsra en extranyckel som kunde öppna bilen (inte ny från Skoda.) Men låsfirman i Stockholm klarade inte av uppdraget. Mycket märkligt!
I våras när jag bytte batteri på den andra bilnyckeln så började den också strula, dvs batterierna klarade sig bara 2 veckor. Jag har testat många olika batterityper, inklusive Panasonic, utan framgång.
Jag har nu skickat mail till Skoda i Stockholm
(de har ju ingen mail för generella frågor då jag valde en som sysslade med begagnade bilar, får se om de tar frågan).
Det verkar som bilindustrin i Sverige och främst återförsäljarna duckar för denna fråga. Det verkar vara jättesvårt att hitta en firma som man kan föra en intelligent diskussion med i dessa frågor, dvs är detta vanligt för Skoda? Är min årsmodell särskilt drabbad eller har jag oturen av att drabbas av dubbel otur? Har den förra ägaren tappat nycklarna i vattnet och detta har förstört kretskorten?
Ska bli intressant att se om Skoda är professionella nog att kunna hantera en sådan här fråga och om bilfirman som sålde bilen vill ha nöjda kunder!
Fråga till forumet: är det fler som haft strul med bilnycklarna, känner igen problemet?
Notera: gällande min förra Passat, så bytte jag batteri 1 gång på 10 år! Bilbatteriet behövde aldrig bytas.
Hälsningar och god fortsättning på sommar!!
Bilnycklar
-
SkodaHappy
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt: