Hej,
Min fru har en Skoda Fabiel, tror det är en 2009á.
Främre passagerardörr har kärvat i låst läge och det går inte att öppna dörren. Har provat innifrån, utifrån, med olika nycklar, med knappen i kupén, bankat på låskistan, rört på kablar etc.
Det låter som att den ibland klickar till när jag låser men är tyst när jagf försöker låsa upp. Har lyckats få den att gny när jag försökt låsa upp men det gör den bara ibland. Misstänker att någon intern mekanism kärvar och som inte tillåter rörelsen för själva upplåsningen.
Jag har lyckats demontera dörrpanelen när dörren är stängd såpass att man kan bända upp övre hörnet och på så sätt komma åt låskistan inuti dörren. Tyvärr lyckas jag inte låsa upp.
Är det någon som vet hur man kan lyckas tvångsöppna låset om man kommer åt själva låskistan när dörren är stängd?
Passargerardörr i baklås
-
DanielOrust
- Bilmodell: Fabia
- Kontakt:
-
skrotor
- Bilmodell: Skoda Rapid 1.2 TSI (2013)
- Kontakt:
Re: Passargerardörr i baklås
Såg en video på Youtube där en person får tag på en vajer med en tång och öppnar dörren. Ingen aning om det är samma problem som du har men det är ju tomt med andra idéer här.
https://www.youtube.com/watch?v=d9P_XU-9lto
https://www.youtube.com/watch?v=d9P_XU-9lto
Skoda Rapid 1.2 TSI Manual, 105hp, 2013
-
DanielOrust
- Kontakt:
Tack, skall kolla på videon.
Jag tror dock inte att det är någon av bowden-kablarna då det är själv upplåsningen som inte fungerar. Fick tills att det ev. kan gå en länkarm/leaver ifrån elmotorn som man kanske kan få tag på. Om inte det fungerar behöver man komma åt pawlen som blockerar clawn vid strikern och flytta på själva arbmen som blocker clawn.
(blev faktiskt till att köpa en ny bil till frugan då hennes behöver besiktigas. Får ta och fixa skodan när jag får tid över)
Jag tror dock inte att det är någon av bowden-kablarna då det är själv upplåsningen som inte fungerar. Fick tills att det ev. kan gå en länkarm/leaver ifrån elmotorn som man kanske kan få tag på. Om inte det fungerar behöver man komma åt pawlen som blockerar clawn vid strikern och flytta på själva arbmen som blocker clawn.
(blev faktiskt till att köpa en ny bil till frugan då hennes behöver besiktigas. Får ta och fixa skodan när jag får tid över)
-
Tommas Nilsson
- Kontakt:
Hej
min dotter har fått samma problem som dig .
löste du problemet med dörren
mvh
Tommas
min dotter har fått samma problem som dig .
löste du problemet med dörren
mvh
Tommas