Jag har en skoda Octavia Combi Style 1,5 TSI M-HEV 150 hk 7 vxl DSG. Uttagen i sept 2022. (efter ca 1 års väntan)
Bilen har all möjlig utrustning.
Alltid när jag passerar samma plats på en grusväg mellan 2 gärden (första tiden bara åt ena hållet men nu åt båda hållen) får jag meddelande om att Front Assist och Travel Assist ej är tillgängliga (då fungerar inte farthållaren heller) meddelandet slocknar efter ca 1 km och då fungerar allt igen. Har även hänt att det blir så på andra platser och att det även är kvar längre än 1 km.
Haft den inne på verkstad men där hittade man inget så problemet kvarstår. Tycker inte att det ska vara så på en n y bil.
Är det någon som har erfarenhet av liknande problem.
Är i övrigt mycket nöjd med bilen men detta är ju trist att behöva uppleva då jag åker sträckan ganska ofta.
Front Assist och Travel Assist
-
criulr
- Bilmodell: Skoda Kodiaq
- Kontakt:
-
winston
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Re: Front Assist och Travel Assist
På Skoda Klubben skrivs inte så mycket om mjukvaruproblemen som finns på Octavia, gäller även Elbilarna och Golf 8
Jag har Octavia årsmodell 2021 som jag snart har haft i nästan 3 år och har fortfarande problem med mjukvaran. För övrigt fungerar bilen mycket bra
Jag har fått 4 stycken större uppdateringar gjorda på verkstad som jag själv har letat på och även fått ett antal mindre som kommit direkt till bilen
Jag har hittat info på den tyska Skoda sidan = https://www.skodacommunity.de/. Där finns även att läsa om Front Assist och Travel Assist problem
Om du startar sidan:
Klicka på Skoda Octavia lV Forum till höger på sidan
Välj inlägg som du vill läsa = tysk text
Om du vill kan du högerklicka på texten och välja översätt till svenska
Innan du gör det kolla vilken Systeminformation du har på din bil så du har den informationen innan du startar sidan
Min Systeminfo bifogas
Jag har Octavia årsmodell 2021 som jag snart har haft i nästan 3 år och har fortfarande problem med mjukvaran. För övrigt fungerar bilen mycket bra
Jag har fått 4 stycken större uppdateringar gjorda på verkstad som jag själv har letat på och även fått ett antal mindre som kommit direkt till bilen
Jag har hittat info på den tyska Skoda sidan = https://www.skodacommunity.de/. Där finns även att läsa om Front Assist och Travel Assist problem
Om du startar sidan:
Klicka på Skoda Octavia lV Forum till höger på sidan
Välj inlägg som du vill läsa = tysk text
Om du vill kan du högerklicka på texten och välja översätt till svenska
Innan du gör det kolla vilken Systeminformation du har på din bil så du har den informationen innan du startar sidan
Min Systeminfo bifogas
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
criulr
- Bilmodell: Skoda Kodiaq
- Kontakt:
Re: Front Assist och Travel Assist
Tack
Skall kolla detta
Skall kolla detta