Vi har nyss fått hem vår nya Enyaq och har jätteproblem med att lägga till min fru som användare på bilen.
Är det meningen att man ska få upp någon information i appen för gästkonton eller är det bara huvudanvändaren som ska få upp fordonsdata och möjlighet att aktivera laddning och värme? Här säger appen att det inte är möjligt att ladda någon information om bilen.
Efter tidigare försök kunde i alla fall kontot synkroniseras på bilen, men nu har den möjligheten också försvunnit, så den sparar inte längre stolsinställningar och vad det nu är mer (är det någonting mer?) som ska sparas, så man får nöja sig med minnesknapparna.
Finns det någon mening med att lägga till användarkonton i bilen så att det är idé att försöka bråka med supporten, eller är det bara att lägga ned och att alla loggar in med huvudkontot?
Familjen som gästanvändare?
-
NeXTer
- Bilmodell: Enyaq iV 80
- Kontakt:
-
@ndread
- Bilmodell: Enyaq 80x sportline
- Kontakt:
Re: Familjen som gästanvändare?
I appen använder du huvudkontot i båda telefonerna. Har du elsäten så ställs väl de in via användarkonto i bilen. Så det är väl egentligen enda anledningen till att ha olika konton i bilen.
-
lasse-hifi
- Bilmodell: Skoda Kodiaq iV
- Kontakt:
Re: Familjen som gästanvändare?
@ndread skrev:
> I appen använder du huvudkontot i båda telefonerna. Har du elsäten så
> ställs väl de in via användarkonto i bilen. Så det är väl egentligen enda
> anledningen till att ha olika konton i bilen.
Jag håller med att detta är den bästa lösningen.
> I appen använder du huvudkontot i båda telefonerna. Har du elsäten så
> ställs väl de in via användarkonto i bilen. Så det är väl egentligen enda
> anledningen till att ha olika konton i bilen.
Jag håller med att detta är den bästa lösningen.