Hej!
Under inställningar i laddningsprocessen kan jag bland annat aktivera/avaktivera reducering av laddningsströmmen (AC).
Innebär det att jag genom att aktivera reducering sänker bilens maxkapacitet att ladda från 11kw, till något lägre värde och i så fall till vad?
Reducering av laddningsströmmen (AC)
-
olof64
- Bilmodell: Enyaq 80x Sportline
- Kontakt:
-
@ndread
- Bilmodell: Enyaq 80x sportline
- Kontakt:
Re: Reducering av laddningsströmmen (AC)
Det stämmer. Vet inte hur mycket den minskar. Du får väl prova.
-
bmw_ixen
- Bilmodell: Enyaq iV80
- Kontakt:
Re: Reducering av laddningsströmmen (AC)
Jag har under drygt ett år använt en billig laddare från CDON för 3700kr i ett CEE tre fas uttag. Även tagit med den och laddat hos föräldrarna.
På denna enkla tingest så kan jag ta ner laddström till som minst 8 A vilken ger typ 5 kW och den har möjlighet till fördröjd laddstart.
Det har verkligen funkat skitbra! Aldrig strul. Testade Greenly smartladding ett tag, men just en dag när fru skulle ha bilen själv så var den såklart inte laddad. Så det slutade jag med... Lika bra att sköta det själv, så det blir redigt gjort.
Så jag saknar inte massa super duper smarta "laddrobotoar" för 5-15 k eller smarta funktioner i bilen. Det enda jag kollar är när är el billigt och sen fördröjer jag laddning till dessa timmar. :-)
På denna enkla tingest så kan jag ta ner laddström till som minst 8 A vilken ger typ 5 kW och den har möjlighet till fördröjd laddstart.
Det har verkligen funkat skitbra! Aldrig strul. Testade Greenly smartladding ett tag, men just en dag när fru skulle ha bilen själv så var den såklart inte laddad. Så det slutade jag med... Lika bra att sköta det själv, så det blir redigt gjort.
Så jag saknar inte massa super duper smarta "laddrobotoar" för 5-15 k eller smarta funktioner i bilen. Det enda jag kollar är när är el billigt och sen fördröjer jag laddning till dessa timmar. :-)