Jimmy
-
Administrator
- Inlägg: 15702
- Blev medlem: 25 april 2012, 19:41
- Ort: Stockholm
- Bilmodell: BMW X5
- Kontakt:
Sv:Jimmy
Har inte fått något mail.. Skicka ett internmess...
-
lacika10
- Inlägg: 5692
- Blev medlem: 4 september 2005, 10:55
- Ort: Upplands-Väsby
- Bilmodell: Octavia V RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Jimmy
Mejlet:
Tjena Jimmy!
Jag tänkte bara som ett förslag...
Kan inte du fixa en "ändra flik" på inläggen som man själv har skrivit? Det händer ju ofta att efter att man lagt upp tråden så märker man nåt galet. Antingen så har man stavat fel eller slagit på fel bokstav eller att man rent av vill byta ett ord mot ett annat. Eller omformulera en mening. Det vore väldigt bra om man fick den möjligheten!
PS: Vad är det för poäng som man samlar på på den egna sidan?
Tjena Jimmy!
Jag tänkte bara som ett förslag...
Kan inte du fixa en "ändra flik" på inläggen som man själv har skrivit? Det händer ju ofta att efter att man lagt upp tråden så märker man nåt galet. Antingen så har man stavat fel eller slagit på fel bokstav eller att man rent av vill byta ett ord mot ett annat. Eller omformulera en mening. Det vore väldigt bra om man fick den möjligheten!
PS: Vad är det för poäng som man samlar på på den egna sidan?
-
Administrator
- Inlägg: 15702
- Blev medlem: 25 april 2012, 19:41
- Ort: Stockholm
- Bilmodell: BMW X5
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Jimmy
Hej.. Jo detta har diskuteras förut..
Anledningen till att bla detta ej har byggts in som funktion än är säkerheten..
2 gånger i skodaklubbens historia har vi varit tvungna att använda foruminlägg som bevismaterial vid brott... Då vill vi som ansvariga inte att man ska kunna röjja sina spår så att säga...
Nu kan man radera ett inlägg som man har skrivit men det försvinner inte från vårat register utan sparas..
Så om vi ska bygga in en editeringsfunktion så måste vi tänka på säkerheten först.. men det kommer nog till sommaren när jag har mer tid..
Anledningen till att bla detta ej har byggts in som funktion än är säkerheten..
2 gånger i skodaklubbens historia har vi varit tvungna att använda foruminlägg som bevismaterial vid brott... Då vill vi som ansvariga inte att man ska kunna röjja sina spår så att säga...
Nu kan man radera ett inlägg som man har skrivit men det försvinner inte från vårat register utan sparas..
Så om vi ska bygga in en editeringsfunktion så måste vi tänka på säkerheten först.. men det kommer nog till sommaren när jag har mer tid..
-
Administrator
- Inlägg: 15702
- Blev medlem: 25 april 2012, 19:41
- Ort: Stockholm
- Bilmodell: BMW X5
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Jimmy
Poängen är en kvarleva av hur skdoaklubben var från tidernas begynelse (ett rent community) och är inget vi använder aktivt längre...
Men du får poäng för tex varje foruminlägg du skriver osv... Detta är ett sätt att se hur aktiv en användare är.. (Kolla t ex på Greven)..
Men du får poäng för tex varje foruminlägg du skriver osv... Detta är ett sätt att se hur aktiv en användare är.. (Kolla t ex på Greven)..
-
lacika10
- Inlägg: 5692
- Blev medlem: 4 september 2005, 10:55
- Ort: Upplands-Väsby
- Bilmodell: Octavia V RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Jimmy
tackar för svaren.
-
elmaco
- Inlägg: 1197
- Blev medlem: 16 augusti 2006, 01:43
- Ort: Stockholm
- Bilmodell: Skoda Octavia RS 2
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Jimmy
och då ska man oxå komma ihåg att greven redan varvat räknaren en gång... :-)

