Ni som monterat mätarhus på A-stolpen,jag undrar hur ni monterade och drog kablarna.Jag skulle vilja ha lite hjälp innan jag river för mycket,Jag förmodar att man tar bort inredningsplasten som sitter utmed stolpen men vad jag undrar är hur man drar kablarna och turbotrycksslangarna, finns det så man kan dra dom inne i stolpen eller måste man dra utmed stolpen.
Vad jag tänker på är så man inte klämmer kablar och slangar.
Vore väldigt tacksam om ni skulle kunna hjälpa mig med det här och förklara.
skodapower
Mont A-stolpe
-
skodapower
-
Breitling
- Bilmodell: GSX-R 1000
- Kontakt:
Sv:Mont A-stolpe
Slit loss plasten på a-stolpen... ta bort plasten till vänster på instrumentbrädan.. skruva ner knäskyddet.... lätta på ljusströmställaren, när du har gjort det så är det skitenkelt att dra kablarna och slangen.. och hålet ut igenom torpeden har du ju under mecktips.. any questions?
///marcus
///marcus
-
skodapower
Sv:Sv:Mont A-stolpe
OK Marcus jag förstår, men drar man det inne i A-stolpen eller bara mellan plasten och plåten.
Svårt att förklara men jag hopas ni kan förstå något så när hur jag menar.
skodapower
Svårt att förklara men jag hopas ni kan förstå något så när hur jag menar.
skodapower
-
SkodaRs2003
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Mont A-stolpe
ja har min kabel å slang utan på a-stolpen, ska köpa andra mätare så ja ska försöka dra dom "så dom inte syns" alltså innanför a-stolpen om de går å om de blir snyggt, för kablarna ska ju utanför a-stoplen till mätarna.......
-
skodapower
Sv:Sv:Sv:Sv:Mont A-stolpe
Jag har tänkt borra hål i plasten för kablarna och slangen, men sen tänkte jag om det fanns hål in i A-stolpen så kunde man skicka kablarna där i och ner under instrumentbrädan och ut igenom torpedväggen för då är det ingen risk man klämmer åt turbotrycksslangen.
skodapower
skodapower
-
Macke
- Bilmodell: RS combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Mont A-stolpe
Det är rätt bra med plats för kablar och slang bakom plasten,sen är det bara borra ett litet hål som du trär igenom slang och kabel.