Läser man denna artikel så låter det som om alkoholskatten aldrig kommer att sänkas:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,494789,00.html
Alkohol skatten
-
FightingDiva
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
-
DanielP
Sv:Alkohol skatten
Vem trodde på allvar att skandinavier kan hantera sprit? Jag tror faktiskt att det skulle finnas fler "a-lag" än vanliga restaurangbesökare inom ett år om man skulle sänka spritskatten i Sverige.
Titta på ungdomarna. De dricker ju inte med vett, de halsar ner alkohol som jag vatten. Och på vilken firmafest som helst ser man att svenskarna inte kan kontrollera sig när det finns gratis/billig sprit.
Nej, just för Sverige, Finland och Norge är det bra med dyr sprit, ingen tvekan.
Titta på ungdomarna. De dricker ju inte med vett, de halsar ner alkohol som jag vatten. Och på vilken firmafest som helst ser man att svenskarna inte kan kontrollera sig när det finns gratis/billig sprit.
Nej, just för Sverige, Finland och Norge är det bra med dyr sprit, ingen tvekan.
-
SkodaRs2003
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Sv:Sv:Alkohol skatten
bara saten som förlorar på de........... själv handlar ja max 1-2ggr per år på bolaget........ finns ju billigare alternativ..... :)
-
Trigger
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Alkohol skatten
Är väl just det som är problemet, folk handlar på andra ställen för att det är billigare.
Är väl inte särskillt bra att dessa "nätverk" med olaglig försäljning byggts upp. Kan tänka mig att endel sk mörk verksamhet finansieras på detta sätt vilket inte är speciellt bra för någon...
Är väl inte särskillt bra att dessa "nätverk" med olaglig försäljning byggts upp. Kan tänka mig att endel sk mörk verksamhet finansieras på detta sätt vilket inte är speciellt bra för någon...
-
lacika10
- Bilmodell: Octavia V RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Alkohol skatten
Bolaget måste på sikt sänka priserna. Konkuransen tvingar ju dem redan!
Eller det är bara att slå igen...
Eller det är bara att slå igen...