Dag 56, nästan hemma! ;-)
-
ToHans
Dag 56, nästan hemma! ;-)
Så nära, men ändå inte ;-P
Efter 56 dagars väntan, så hade den "rullat in" hos bilhandlaren!!
Iförrgår natt hade den anlänt till uppställningsområdet hos våran bilhandlare, igår förmiddag var jag där och dreglade, ville bara ta hem den, men vi skulle få vänta en vecka till (minst) innan de skruvat i alla stereogrejer och färdigställt bilen *suckar lite*
Men, det var nära iallafall, men väntan känns nästan ännu jobbigare, nu när man vet att "den" är sååå nära *beklagar sig*
En stilla fråga bara, vi hade beställt (bland annat) fabriksmonterat larm, såg ingen "mottagare" för det, alltså ingen liten "dosa" som blinkade, någon som vet något om Original larmet från Skoda??!!
Med Vänlig Hälsning!! ;-)
-=[Tobbe]=-
Efter 56 dagars väntan, så hade den "rullat in" hos bilhandlaren!!
Iförrgår natt hade den anlänt till uppställningsområdet hos våran bilhandlare, igår förmiddag var jag där och dreglade, ville bara ta hem den, men vi skulle få vänta en vecka till (minst) innan de skruvat i alla stereogrejer och färdigställt bilen *suckar lite*
Men, det var nära iallafall, men väntan känns nästan ännu jobbigare, nu när man vet att "den" är sååå nära *beklagar sig*
En stilla fråga bara, vi hade beställt (bland annat) fabriksmonterat larm, såg ingen "mottagare" för det, alltså ingen liten "dosa" som blinkade, någon som vet något om Original larmet från Skoda??!!
Med Vänlig Hälsning!! ;-)
-=[Tobbe]=-
-
ToHans
Sv:Dag 56, nästan hemma! ;-)
...det är en Skoda Fabia RS, kanske jag skulle tillägga ;-)
-=[Tobbe]=-
-=[Tobbe]=-
-
Trigger
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Dag 56, nästan hemma! ;-)
Vet i sjutton om larmet på fabian men på octavia sitter det ju en lampa som blinkar vid låsknappen på förardörren. Kanske samma ?
-
ToHans
Sv:Sv:Sv:Dag 56, nästan hemma! ;-)
Oki, det tror jag att det sitter på Fabia RS också omm jag inte missminner mig, jag hade fattat att det indikerade att det var "elektronik starspärr" på bilen, alltså för att indikera att bilen inte går att "tjuvkoppla" eller köra iväg på något sätt utan nyckel..
Är det så, eller är det larmet??!!
Tacksam för svar! :-)
-=[Tobbe]=-
Är det så, eller är det larmet??!!
Tacksam för svar! :-)
-=[Tobbe]=-
-
lacika10
- Bilmodell: Octavia V RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Dag 56, nästan hemma! ;-)
Röda blinkdioden är statusindikator för larmet!
Klistermäket är där för att visa att det är immobiliser i bilen.
Klistermäket är där för att visa att det är immobiliser i bilen.
-
ToHans
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Dag 56, nästan hemma! ;-)
Men, min mamma :-) Köpte nyligen en Skoda Fabia "S" 115Hk, på den sitter det ju också en "blinkande" diod vid låsknappen....Är det larm på hennes bil också då?
Hon kompletterade ju den bilen med Cargard T70C, eftersom det enligt "bilhandlaren" inte var något larm i hennes...
Tacksam för svar!!!
Förresten, är det larmet något att ha då?! Alltså det som sitter Orignal monterat, tror att jag betalade 1500:- extra på bilens pris för det! :-)
-=[Tobbe]=-
Hon kompletterade ju den bilen med Cargard T70C, eftersom det enligt "bilhandlaren" inte var något larm i hennes...
Tacksam för svar!!!
Förresten, är det larmet något att ha då?! Alltså det som sitter Orignal monterat, tror att jag betalade 1500:- extra på bilens pris för det! :-)
-=[Tobbe]=-
-
Dizzyhenke
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Dag 56, nästan hemma! ;-)
Det är inte larm i alla Fabior ,Octavior,Superb bara pga lysdioden som blinkar vid lås knappen! Man kan lätt luras till att tro de ..
-
ToHans
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Dag 56, nästan hemma! ;-)
Åhfaaaan....Vad sjukt! ;-)
Då finns det alltså ingenting på våran Fabia RS, som säger att det är larm på just den, det skulle ju teoretiskt sett inte behöva vara det, alltså jag menar ur en "tjuvs" perspektiv....
Då kan man ju råka ut för bra nog åverkan på bilen, innan larmet går och "tjuven" lämnar bilen.....
Finns det inget som utmärker att bilen är larmad då?!?!
Tacksam För Svar!!! :-)
-=[Tobbe]=-
Då finns det alltså ingenting på våran Fabia RS, som säger att det är larm på just den, det skulle ju teoretiskt sett inte behöva vara det, alltså jag menar ur en "tjuvs" perspektiv....
Då kan man ju råka ut för bra nog åverkan på bilen, innan larmet går och "tjuven" lämnar bilen.....
Finns det inget som utmärker att bilen är larmad då?!?!
Tacksam För Svar!!! :-)
-=[Tobbe]=-
-
stoom
- Bilmodell: Jetta
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Dag 56, nästan hemma! ;-)
Dioden i dörren sitter väl i de flesta VW bilar och indikerar "safe system" dvs dörrarnas öppningsmekanism är bortkopplad innifrån. Tex om en tjuv slagit in rutan kan han inte öppna dörren. Vad jag vet har alla Octvia modeller larm i Sverige ( i böjan var det eftermontage sedan fabriksmonterat), men tex inte Golf, men det är samma ljusdiod. Inget indikerar att det finns larm. Tror heller inte det går att låsa en Octavia utan att larma på, stänga av "safe system" och rörelse sensor går ju, men dörrarna är fortfarande larmade?
Ozzy
Ozzy
-
RSR
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Dag 56, nästan hemma! ;-)
Är inte larm standard på Octavia rs???
-
ToHans
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Dag 56, nästan hemma! ;-)
Jag pratar om Fabia RS...;-)
Hmmm....är det någon som är säker på hur det ligger till med det fabriksmonterade larmet....det kostade 1500:-, då jag beställde bilen....men, det känns ju tämligen värdelöst om det inte skall indikeras på något sätt.....jag menar, det indikerar ju tydligen samma "blink" vid låsknappen på förardörren, som alla andra Fabior t.ex....vad säger att just min bil är larmad...innan den har utsatts för åverkan....jag är ju inte ute efter att det skall "tjuta" då någon slagit in rutan, jag vill att ingen skall slå in rutan, eftersom de skall veta att den är larmad...
Förklarde jag mig så att någon förstår mitt resonemang nu?! Hoppas det!!!
Tacksam För Svar!! :-)
-=[Tobbe]=-
Hmmm....är det någon som är säker på hur det ligger till med det fabriksmonterade larmet....det kostade 1500:-, då jag beställde bilen....men, det känns ju tämligen värdelöst om det inte skall indikeras på något sätt.....jag menar, det indikerar ju tydligen samma "blink" vid låsknappen på förardörren, som alla andra Fabior t.ex....vad säger att just min bil är larmad...innan den har utsatts för åverkan....jag är ju inte ute efter att det skall "tjuta" då någon slagit in rutan, jag vill att ingen skall slå in rutan, eftersom de skall veta att den är larmad...
Förklarde jag mig så att någon förstår mitt resonemang nu?! Hoppas det!!!
Tacksam För Svar!! :-)
-=[Tobbe]=-
-
ToHans
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Dag 56, nästan hemma! ;-)
...Och för att svara på frågan tydligare...
Larm är tydligen INTE standard på Fabia RS, 1500:- i tillägg vid beställnig av fabriksny bil....;-)
-=[Tobbe]=-
Larm är tydligen INTE standard på Fabia RS, 1500:- i tillägg vid beställnig av fabriksny bil....;-)
-=[Tobbe]=-
-
RSR
Octavia RS då. Standard med larm?
-
ToHans
Hmmm...skall jag vara ärlig som vet jag inte.....tyvärr...
-=[Tobbe]=-
-=[Tobbe]=-
-
The Weasel
- Bilmodell: Skoda Octavia RS II FL
- Kontakt:
Jo Brian Octavia RS har larm som standard liksom alla andra (svensksålda iaf) Octaviamodeller.
Nä tyvärr Tobbe finns det inget som talar om att det sitter ett larm i bilen.
Nä tyvärr Tobbe finns det inget som talar om att det sitter ett larm i bilen.
-
Greven
- Bilmodell: Skyline R32 GTR
- Kontakt:
Gör så här RÄKNA inte med vare sig det ena eller det anndra Montera ett Rikdigt LARM..
Så kan du sova säkert...
Ger inte en 5 Öring för skoda eller VAG.s orginal larm..
//Greven
Så kan du sova säkert...
Ger inte en 5 Öring för skoda eller VAG.s orginal larm..
//Greven
-
ToHans
Hmmm...skall kolla och höra efter lite på onsdag då vi hämtar bilen...är det så, alltså att inget UTMÄRKER att bilen är larmad, så skall jag se till att få tillbaka 1500:- utav Skoda och lägga till de pengarna till ett eftermonterat larm...
-=[Tobbe]=-
-=[Tobbe]=-