Hej!
Tänkte montera kupévärmare i pärlan inför vintern. Hittar inga blindhål i torpedväggen som jag kan dra kabeln genom. Har inte börjat "gräva" än. Uppskattat om det finns tips på var man letar. Vill helst slippa borra nytt hål men är även tacksam för förslag på var man lämpligast gör det.
Montera kvu i Fabia MK3 (2015) hur dra intagskabeln?
-
GeorgeL
- Bilmodell: Fabia MK3
- Kontakt:
-
GeorgeL
- Bilmodell: Fabia MK3
- Kontakt:
Re: Montera kvu i Fabia MK3 (2015) hur dra intagskabeln?
GeorgeL skrev:
> Hej!
> Tänkte montera kupévärmare i pärlan inför vintern. Hittar inga blindhål i
> torpedväggen som jag kan dra kabeln genom. Har inte börjat
> "gräva" än. Uppskattat om det finns tips på var man letar. Vill
> helst slippa borra nytt hål men är även tacksam för förslag på var man
> lämpligast gör det.
Problemet löst. Tog bort den svarta täckplasten över höger stötdämparfäste (plasten är fäst endast i framkant med listen men kan vara lite pillig att få tillbaks under rutan), nu syns ett hål i hörnet under vindrutan. Det är lite för litet för en DEFA-kontakt så man får borra upp det. Notera att det på andra sidan isoleringen går en kabelstam, var rädd om den. Det enda som behöver tas bort är handskfacket (6 skruvar). (Jag gjorde missen att sätta på tändningen efter att jag kopplat bort kabeln till airbagströmbrytaren (ville ha musik till arbetet) vilket gav mig en felkod för det. Bara att nolla bort efter att kontakten satts tillbaka men onödigt om man inte har den möjligheten. I motor rummet drog jag bara kabeln längs sidan och ner bakom framlyset. Monterade intaget på högersidan av stötfångaren. (Man får lossa plasten i framkant hjulhus för att komma åt.)
> Hej!
> Tänkte montera kupévärmare i pärlan inför vintern. Hittar inga blindhål i
> torpedväggen som jag kan dra kabeln genom. Har inte börjat
> "gräva" än. Uppskattat om det finns tips på var man letar. Vill
> helst slippa borra nytt hål men är även tacksam för förslag på var man
> lämpligast gör det.
Problemet löst. Tog bort den svarta täckplasten över höger stötdämparfäste (plasten är fäst endast i framkant med listen men kan vara lite pillig att få tillbaks under rutan), nu syns ett hål i hörnet under vindrutan. Det är lite för litet för en DEFA-kontakt så man får borra upp det. Notera att det på andra sidan isoleringen går en kabelstam, var rädd om den. Det enda som behöver tas bort är handskfacket (6 skruvar). (Jag gjorde missen att sätta på tändningen efter att jag kopplat bort kabeln till airbagströmbrytaren (ville ha musik till arbetet) vilket gav mig en felkod för det. Bara att nolla bort efter att kontakten satts tillbaka men onödigt om man inte har den möjligheten. I motor rummet drog jag bara kabeln längs sidan och ner bakom framlyset. Monterade intaget på högersidan av stötfångaren. (Man får lossa plasten i framkant hjulhus för att komma åt.)