Ryckig gång / gammalt problem.

I detta forum skriver vi om Skoda RS.
TurboMartin

Ryckig gång / gammalt problem.

Inlägg av TurboMartin »

Jag skrev tidigare trådar om mitt turbotryck som var lite ojämnt efter turbobyte och 3" fullflödessystem.

Jag var ju alltså hos Ace och dom kollade över hela bilen (OBS: Med original programvara). Inget fel hittades, bra tätt i hela systemet och alla slangar. Att jag kört på 95 oktan var en teori men det hjälpte inte att gå över på 98. Bilen har fortsatt vara ojämn men bara ibland, väldigt sällan faktiskt. Mest vid snabba pådrag på landsväg när man legat och småkört länge. Ace Teori var väl utöver 95 oktan ( som alltså inte hjälpte....) att bilen helt enkelt anpassar styrningen pga av mitt Kalle-anka system. (Läs - för bra flöde för den lilla turbon).

Nu har jag i dagarna monterad fullflödes-luftfilter och jag tycker problemet är i stort borta, har rejsat omkring och inte märkt nåt alls. Faktum är att bilen med dessa mods är helt grym och inte behöver nåt chip - kopplingen hänger ju knappt med ändå!

215knyck på Autobahn med fullknökad bil i 30 graders värme - och det fanns mer att ge! Det tyder på att bilen mår väldigt bra tycker jag. Djäklar vad det gick helt enkelt, körde på SHells Vpower 100 oktan bensin som fanns i Tyskland, men ändå? Och det var innan jag bytte filtret!

Läste nyss att en Seat verkar ha samma problem som jag hade, så helt ensam är jag ju inte.

Martin.