Kodiaq -24

I detta forum skriver vi om Skoda Kodiaq.
edinel
Bilmodell: Kodiaq
Kontakt:

Kodiaq -24

Inlägg av edinel »

Är det fler som upplever problem med parekringsvärmaren när bilen är inkopplad i laddboxen?

Våran bil vill ibland inte starta parkeringsvärmaren via appen och ibland säger appen att det är fel i klimatkontroll och laddning prioriteras (parkeringsvärmaren stannar) eller fel på laddaren men då går värmaren 🥸 laddingsintaget på bilen lyser alltid rött.

Är det fler som upplever detta fenomen? Vi använder oss av Easee charge lite

Jag misstänker att det har med laddboxen å göra men Easee säger att det är bilen. Med en Zaptec go verkar det fungera dock bara provat en gång och känns sådär att byta laddbox bara för att det är roligt 🙈😅

Bilen är en kodiaq 2024

Jonas
Ruscher
Bilmodell: Kodiaq
Kontakt:

Re: Kodiaq -24

Inlägg av Ruscher »

Jag har inte fått min nya Kodiaq iV ännu MEN...

Det skall vara ett generellt fel i mjukvaran vad jag kan förstå, men det det kommer ju uppdateringar löpande.
På flera forum skriver de att de ska lösa problemet inom det snaraste. Men det brukar ju vara sisådär med det.

Jag vet inte om det är skillnad på om man aktiverar parkeringen värmaren direkt via appen eller om man lägger upp en avresetid/schema, är problemet samma då?

Det blir att trycka på fjärrkontrollen sålänge.

Min fru har en eSprinter (+Zaptec Go) och den tillåter att parkeringsvärmaren går igång trots att jag begränsat laddningen till vissa timmar på dygnet.
hakbr
Bilmodell: Skoda Kodiaq iV -24
Kontakt:

Re: Kodiaq -24

Inlägg av hakbr »

Jag har en Wallbox Pulsar Plus som laddbox, den har inga problem att klimatanläggningen är igång medan jag laddar.
Med tanke på hur mycket el klimatanläggningen verkar dra så brukar jag manuellt starta laddboxeen när jag har klimatanläggningen igång för att det ska vara mer el kvar i bilen för att köra med.
Skriv svar