Bakluckan öppnar sig

I detta forum skriver vi om Skoda Superb.
Challans skoda
Bilmodell: Superb
Kontakt:

Bakluckan öppnar sig

Inlägg av Challans skoda »

Superb 4x4 2017
Automatiska bakluckan öppnar sig när bilen är låst och parkerad.
2 gånger har luckan stått öppen när jag kommit ut.
Garanterat låst och stängd innan.
Båda gångerna i snö och kyla.
Bilen fotfarande låst.
steffeb60
Bilmodell: Skoda Superb
Kontakt:

Re: Bakluckan öppnar sig

Inlägg av steffeb60 »

Har hänt mig också vid några tillfällen, kommit på att jag tryckt på mittenknappen av misstag när jag haft den i fickan.
FordHasse
Bilmodell: Skoda Superb
Kontakt:

Inlägg av FordHasse »

Hej!

Precis som ni beskriver har det hänt mig också. De (två) tillfällen har varit under natten i hemmet. Bilen har alltså varit låst och likaså bagageluckan. Jag har inte råkat trycka på någon knapp, detta är jag säker på eftersom jag parkerat bilen, varit inne i huset och lagt nycklarna i en låda, under kvällen har jag exempelvis varit ute slängt sopor och sett att bagageluckan är stängd. På morgonen står bagageluckan öppen på vid gavel. Skoda Superb 2016 4x4 150 HK elektronisk bagagelucka.

Detta är ju inte hållbart i längden, som tur är har det inte varit något regn eller snö vid dessa tillfällen.
matfo
Bilmodell: Skoda Superb Combi
Kontakt:

Inlägg av matfo »

Jag har en Superb kombi 2024 och detta har även hänt mig flera gånger, senast igår kväll.
Igår kan jag dock inte vara helt säker på att jag inte råkat trycka på fjärren i fickan, men det känns ändå långsökt att så skulle skett.

En annan gång var alla rutor nere då jag kom ut på morgonen och den gången är jag helt säker på att jag inte råkat "ficktrycka" på fjärren... :shock:
Känns inte bra att man inte kan lita på att bilen är stängd och låst :evil:

Men det är väl bara att "gilla läget" antar jag!?
Skriv svar