Hej!
Häromdagen började motorlampan lysa i min Octavia 1.4 tsi från 2014. Har också känt några små ryckningar under körningen. Har läst av koder och fått fram följande:
cylinder 2 misfire, cylinder 3 misfire och bank 1 O2 sensor.
Har bytt tändstift samt raderat felkoder men det har inte hjälpt. Motorlampan började lysa igen när jag körde igår.
Några tips?
Cylinder misfire
-
Gångare11
- Bilmodell: Octavia
- Kontakt:
-
Gångare11
- Bilmodell: Octavia
- Kontakt:
Re: Cylinder misfire
Hej!
Har samma problem i min Octavia 1.4 TSI från 2014. Undrar om du lyckats att lösa problemet? Tänker att den kan vara värt att prova med tändspolebytet.
Mvh Alija I.
Har samma problem i min Octavia 1.4 TSI från 2014. Undrar om du lyckats att lösa problemet? Tänker att den kan vara värt att prova med tändspolebytet.
Mvh Alija I.
Senast redigerad av 1 Gångare11, redigerad totalt 9 gånger.
-
Drummit65
- Bilmodell: Oktavia TSI -10
- Kontakt:
Re: Cylinder misfire
Hej!
Har liknande fel på min Octavia 1.8 tsi, 2010. Fick felkod misfire på cyl 1 och 2. Har bytt samtliga tändspolar och tändstift men det hjälpte inte. Provade lossa kabeln till luftmassemätaren men det hände ingenting. Har hört att bilen i princip ska dö när man lossar den. Vad tror ni, ska man satsa på den som nästa steg?
Har liknande fel på min Octavia 1.8 tsi, 2010. Fick felkod misfire på cyl 1 och 2. Har bytt samtliga tändspolar och tändstift men det hjälpte inte. Provade lossa kabeln till luftmassemätaren men det hände ingenting. Har hört att bilen i princip ska dö när man lossar den. Vad tror ni, ska man satsa på den som nästa steg?