Sida 1 av 1

Höga avgasvärden besiktning

Postat: 14 april 2026, 00:27
av Janzor
Har fått nedslag på min 1.2 bensin
HC 3 (200) samt CO 0.0(0.3) är godkänd och bra.
Sen har vi CO2500 2.0 (0.2)
Och lambda 0.92 (0.97-1.03)

Vad kan ställa till detta? Hade ett litet avgasläckage efter katt som jag nu åtgärdat men det borde inte ställa till detta? Finns det något tillfälligt jag kan prova då jag behöver ha bilen att åka i och fixa felet riktigt sen?

Re: Höga avgasvärden besiktning

Postat: 14 april 2026, 11:04
av Janzor
Ny besiktning idag, lagat litet avgasläckage efter kat, kört riktigt varm och tankat i 30% E85 ungefär..

Nya värden.
CO 0.4 (0.3)
HC 200 (200)
CO2500 0.7 (.02)
Lambda 1.15 (0.97-1.03)

Besiktnings gubben sa att bilen blårykte lite vid 2500 varv.

Re: Höga avgasvärden besiktning

Postat: 26 maj 2026, 12:13
av Torparehedlund
Hej.
Har exakt samma problem.
Har du löst det? Mvh Joel