Tider på 201m? (En dag på strippen)
-
Zalasta
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Tider på 201m? (En dag på strippen)
Hej!
Jag var på (lagligt!) street-race med min otrimmade pärla idag. 201m på Karlstads gamla flygfält (arrangör: KDR -Karlstad Racing, http://www.karlstadracing.nu ). Jag tyckte det var på tiden att någon representerade "Skoda-Power" i denna "Volvo-turbons Mekka"... ;-)
Solen sken och det var ett härligt höstväder när jag rullade upp sida-vid-sida med en guld-färgad Volvo C70 T5. Jag "smög iväg" när det gröna ljuset tändes på granen, fullt ös på 1'an, i med 2'an vid drygt 6000rpm, och sedan "tuggades det" lite på varvstoppet innan målgång. Fick 10.34s som bästa tid, med sluthastighet på knappt 117km/h i denna min första start. Kände mig mycket nöjd, hade trott att strax under 11 var kapaciteten som fanns i bilen... -Tyvärr fick jag dricka ur förlustens bittra bägare... Volvo-Turbon fick ~9.9s... <DOH!>. Nåja... ett chip och jag spelar på liknande villkor... ]:->
(i de efterkommande racen försökte jag få i 3'an för att undå varvstoppet, men det verkade inte vara mödan värt... kom som närmast in på 10.72 när jag försökte med det... :-( alla race var dock under 11! :-D )
Har någon annan varit på någon liknande tillställning med sin Octavia RS? -Vad fick ni för tid isåfall, och vilka modifikationer/trimmningar har ni gjort? (Lägg gärna med "körtaktiken" ni använde!)
Mvh
/Z
Jag var på (lagligt!) street-race med min otrimmade pärla idag. 201m på Karlstads gamla flygfält (arrangör: KDR -Karlstad Racing, http://www.karlstadracing.nu ). Jag tyckte det var på tiden att någon representerade "Skoda-Power" i denna "Volvo-turbons Mekka"... ;-)
Solen sken och det var ett härligt höstväder när jag rullade upp sida-vid-sida med en guld-färgad Volvo C70 T5. Jag "smög iväg" när det gröna ljuset tändes på granen, fullt ös på 1'an, i med 2'an vid drygt 6000rpm, och sedan "tuggades det" lite på varvstoppet innan målgång. Fick 10.34s som bästa tid, med sluthastighet på knappt 117km/h i denna min första start. Kände mig mycket nöjd, hade trott att strax under 11 var kapaciteten som fanns i bilen... -Tyvärr fick jag dricka ur förlustens bittra bägare... Volvo-Turbon fick ~9.9s... <DOH!>. Nåja... ett chip och jag spelar på liknande villkor... ]:->
(i de efterkommande racen försökte jag få i 3'an för att undå varvstoppet, men det verkade inte vara mödan värt... kom som närmast in på 10.72 när jag försökte med det... :-( alla race var dock under 11! :-D )
Har någon annan varit på någon liknande tillställning med sin Octavia RS? -Vad fick ni för tid isåfall, och vilka modifikationer/trimmningar har ni gjort? (Lägg gärna med "körtaktiken" ni använde!)
Mvh
/Z
-
Icebreaker
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Tider på 201m? (En dag på strippen)
Tips:
Sök på forumet på black race, finns medlemmar som till och med
har lagt ut bilder på sina tidkort :-)
Sök på forumet på black race, finns medlemmar som till och med
har lagt ut bilder på sina tidkort :-)
-
whitestripe
- Bilmodell: subaru
- Kontakt:
Sv:Sv:Tider på 201m? (En dag på strippen)
brorsan har kört 11,52 med sin på 402 meter. på 201 meter hade han runt 8 sekunder tror jag....
-
Stjärnan
- Bilmodell: Skoda octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Tider på 201m? (En dag på strippen)
@ whitestipe, va fasen har han gjort med sin RS:a då???
Min bästa tid på 201, oxå helt otrimmat är 10.131 sek.
//*:an
Min bästa tid på 201, oxå helt otrimmat är 10.131 sek.
-
whitestripe
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Tider på 201m? (En dag på strippen)
han har bytt koppling, turbo, grenrör, spridare, IC och mappat om.
-
alsater
- Bilmodell: Skoda octavia rs 03
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Tider på 201m? (En dag på strippen)
jag tror brorsan menar att tiden är13,52 på 402m .det bästa tidkortet jag har är på 8,72 på 201m. mvh peter pettersson ,,,skodakungen....
-
whitestripe
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Tider på 201m? (En dag på strippen)
japp, 13,52 ska det vara... jag var lite trött när jag skrev inlägget
-
Stjärnan
- Bilmodell: Skoda octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Tider på 201m? (En dag på strippen)
Phhuuuu, ja det låter betydligt bättre.. (fast sämre.. :) )