Mycket skryt....lite verkstad.
-
staropramen
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
Mycket skryt....lite verkstad.
Allvarligt talat. Det börjar bli lite pinsamt när folk härinne skryter om vilka bilar dom har rastat vid rödljusen osv. Folk har rastat v70, saabar, bmw, mercedes osv. Inte dags att komma ner på jorden? Vad är det för v70 ni snackar om?140,170 hästars....oj vad imponerande. T5..nja knappast. Bmw...318, 320?...wow. 330? Knappast. 9-3 150hk?jaha...aero...nja. Listan kan göras hur lång som helst.
Bilarna går bra. Inget snack, men lite mer seriöst tack. Prova blackrace eller något istället så ni har lite mer grus under fötterna innan ni uttalar er!
Bilarna går bra. Inget snack, men lite mer seriöst tack. Prova blackrace eller något istället så ni har lite mer grus under fötterna innan ni uttalar er!
-
Kent Ögren (MrC)
Sv:Mycket skryt....lite verkstad.
Håller med. Vi kör inte Ferrrari..... Tyvärr
-
Trigger
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Mycket skryt....lite verkstad.
En standard V70 T5 har ju sämre vikt/hp än en chippad RS... :) Så visst kan man rasta en T5a. En chippad T5a är nåt helt annat...
-
keniger
- Bilmodell: Volvo
- Kontakt:
Sv:Mycket skryt....lite verkstad.
Volvo är bra! Men skoda är BÄST!!!!!
-
RS Macke
- Bilmodell: VW Passat TDI 4M
- Kontakt:
Sv:Sv:Mycket skryt....lite verkstad.
Sen beror det ju mycket på om den som kör den "värre" bilen kan köra "bra" också... kan han inte det så är det ju inte svårt att piska en Porsche tex....
Och en sak till är det rödljusrace, gasar den andre på något eller låter han "oss" köra ifrån honom för att han inte bryr sig...
det finns många saker som spelar roll.
Men jag försöker oftast racea om jag har någon rolig bil bredvid mig och ibland vinner jag och ibland förlorar jag.
// Mvh Markus
Och en sak till är det rödljusrace, gasar den andre på något eller låter han "oss" köra ifrån honom för att han inte bryr sig...
det finns många saker som spelar roll.
Men jag försöker oftast racea om jag har någon rolig bil bredvid mig och ibland vinner jag och ibland förlorar jag.
// Mvh Markus
-
korpen
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Mycket skryt....lite verkstad.
Lite larvig tråd tycker jag visst folk snackar och hur ska man vet om den bredvid vill racea eller inte hur vet man om han lyfter av eller inte? Blir ju ungefär som att börja en tråd med " När rasta du en galardo senast?" Ingen här tror väl att dom kör jämt vid rödljuset med en M3 ? Men det är fan så roligt när man kör ifrån en 325:a och ser killens min när en nufftig skoda försvinner framför huven på hans (oftast så) BMW.
Sen verkar dom flesta glöma vikt/hk fördelningen kolla vad en BMW väger. Spelar ingen roll om du har 500 hk om du ska släpa runt 2.5 ton eller?
Men som sagt ibland vinner man o ibland inte. Sen vet man ju inte heller i blackrace om det är du och din bil som är bra eller om han bredvid håller igen för att spara bilen eller inte kan köra. Så hur man än gär blackrace eller inte blir det en subjektiv bedömning!
Tråden känns som ett "troll" försök.
Sen verkar dom flesta glöma vikt/hk fördelningen kolla vad en BMW väger. Spelar ingen roll om du har 500 hk om du ska släpa runt 2.5 ton eller?
Men som sagt ibland vinner man o ibland inte. Sen vet man ju inte heller i blackrace om det är du och din bil som är bra eller om han bredvid håller igen för att spara bilen eller inte kan köra. Så hur man än gär blackrace eller inte blir det en subjektiv bedömning!
Tråden känns som ett "troll" försök.
-
RSR
Sv:Sv:Sv:Sv:Mycket skryt....lite verkstad.
Löjlig tråd. En Tensta-traktor går inte att jämföra med en RS.
-
SkodaAnte
- Bilmodell: Volvo 855R :(
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Mycket skryt....lite verkstad.
Självklart kan man köra ifrån en som har en bil med fler hk.
Jag har kört ifrån en Golf vr6(170hk tror jag) med en volvo 855 2.5se(144hk) endast pga att killen inte kunde köra bil. När sen min kompis som kan köra bil satte sig i vr6an så hade jag inte en chans.
Beror alltså helt på den som sitter bak ratten.
Jag har kört ifrån en Golf vr6(170hk tror jag) med en volvo 855 2.5se(144hk) endast pga att killen inte kunde köra bil. När sen min kompis som kan köra bil satte sig i vr6an så hade jag inte en chans.
Beror alltså helt på den som sitter bak ratten.
-
Niclas Johansson (nickedick)
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Mycket skryt....lite verkstad.
I vilket nummer av tekninkens värld fanns detta test på roliga bilar.
NickeDick.
NickeDick.
-
RS Macke
- Bilmodell: VW Passat TDI 4M
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Mycket skryt....lite verkstad.
nummer 21 2001 tycker jag att det ser ut som.
-
Carlen
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Mycket skryt....lite verkstad.
Mot en M3a blir det jobbigt kan jag intyga. :)
-
stenil
- Bilmodell: Skoda Octavia RS Combi
- Kontakt:
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Mycket skryt....lite verkstad.
Sen kan det givetvis ha betydelse om det är halt/blöt o möter en bil med bakhjulsdrift... Lätt att bli lite ivrig o det bara spinner....
Speciellt när man som jag precis har installerat steg 1 BSR, vilken skillnad på bil säger jag bara.
Nu är det riktigt roligt att köra juh, även om orginal är roligt oxo ibörjan ;)
Speciellt när man som jag precis har installerat steg 1 BSR, vilken skillnad på bil säger jag bara.
Nu är det riktigt roligt att köra juh, även om orginal är roligt oxo ibörjan ;)
-
RSR
Vråltrimmad RS är bäst
-
ToHans
Hmmm..
Jag förstår inte riktigt poängen med den här tråden, eller vart den vill komma....detta är ett forum där man kan "uttrycka" sina åsikter samt skriva om sin bil och disskutera saker med likasinnade människor...
(I och för sig så uttrycker den här tråden också åsikter) ;-)
Det spelar ju liksom ingen roll vilken bil som folk påstår sig ha dragit, det handlar ju så mycket om "vem" som kör den bilen...
Det är klart att om den personen är en dålig förare så har "han" ett försprång om "han" har en riktigt bra bil med grym prestanda och väghållning..
Samtidigt så kan ju en väldigt bra förare klara utav att köra från en sådan "kombination", med en sämre bil..
Jag själv har varit med och dragit några utav bilarna som tråden började handlar om....jag har även blivit frånåkt utav vissa bilar som tråden handlar om...Men, det är ju alltid så...
Man skriver ju hellre att man drar någon än att man blir dragen..
Liksom man skriver automatiskt mer om det negativa angående sin bil...Man kan sitta och räkna upp fel/brister och saker som gått sönder eller som man upplever allmänt dåligt...
Det är ju liksom inte som att idag Lördag Den 10:e Oktober loggar jag in på Skodaklubben och skriver....
Weeeeeeeeeeeee.....Skodan går skitbra idag igen, jag är jätteglad idag igen, lika glad som jag var igår och förrgår...
Men om någon sitter och läser ens bildagbok och tycker att det är ansträngande att läsa om vad man upplevt, så är det ju bara att låta bli att läsa....det är ju inget man "matar ut" i forumet...
Jag menar det är ju inget som man gör till ett foruminlägg direkt...
Så min poäng är, finns det verkligen så många trådar som "renodlat" handlar om vilka bilar "någon" säger sig ha kört från...?! Jag anser inte det....
Vet inte om den här tråden var en pik till mitt inlägg om då mina bromsok gick åt helvete, men det känns så..
Och var det så, då kan jag intyga att V70:n var en som började på T, alltås en 03:a och frammåt....mannen som körde var i 35 års åldern och han brukar vara ute och köra omkring fort i stan.....Allt skedde inom en stad....och även om det retar upp den som skrev denna tråd så kan jag bara konstatera att på den vägen så piskade Fabia RS från V70:n bra nog ....och han slutade inte att försöka, och han var ingen dålig förare mig veteligen...
Och om det var min tråd det syftades på, så är det ju så att det är ju en hel sida som handlar om en olycka om vad som hänt med våran bil då den skulle få vinterdäck monterade...
Det med V70 är liksom en infogad detalj i berättelsen....på typ 0,5% utav hela inlägget...och om man läser det noggrant, så förstår man att det inte är det som inlägget handlar om ;-)
-=[Tobbe]=-
Jag förstår inte riktigt poängen med den här tråden, eller vart den vill komma....detta är ett forum där man kan "uttrycka" sina åsikter samt skriva om sin bil och disskutera saker med likasinnade människor...
(I och för sig så uttrycker den här tråden också åsikter) ;-)
Det spelar ju liksom ingen roll vilken bil som folk påstår sig ha dragit, det handlar ju så mycket om "vem" som kör den bilen...
Det är klart att om den personen är en dålig förare så har "han" ett försprång om "han" har en riktigt bra bil med grym prestanda och väghållning..
Samtidigt så kan ju en väldigt bra förare klara utav att köra från en sådan "kombination", med en sämre bil..
Jag själv har varit med och dragit några utav bilarna som tråden började handlar om....jag har även blivit frånåkt utav vissa bilar som tråden handlar om...Men, det är ju alltid så...
Man skriver ju hellre att man drar någon än att man blir dragen..
Liksom man skriver automatiskt mer om det negativa angående sin bil...Man kan sitta och räkna upp fel/brister och saker som gått sönder eller som man upplever allmänt dåligt...
Det är ju liksom inte som att idag Lördag Den 10:e Oktober loggar jag in på Skodaklubben och skriver....
Weeeeeeeeeeeee.....Skodan går skitbra idag igen, jag är jätteglad idag igen, lika glad som jag var igår och förrgår...
Men om någon sitter och läser ens bildagbok och tycker att det är ansträngande att läsa om vad man upplevt, så är det ju bara att låta bli att läsa....det är ju inget man "matar ut" i forumet...
Jag menar det är ju inget som man gör till ett foruminlägg direkt...
Så min poäng är, finns det verkligen så många trådar som "renodlat" handlar om vilka bilar "någon" säger sig ha kört från...?! Jag anser inte det....
Vet inte om den här tråden var en pik till mitt inlägg om då mina bromsok gick åt helvete, men det känns så..
Och var det så, då kan jag intyga att V70:n var en som började på T, alltås en 03:a och frammåt....mannen som körde var i 35 års åldern och han brukar vara ute och köra omkring fort i stan.....Allt skedde inom en stad....och även om det retar upp den som skrev denna tråd så kan jag bara konstatera att på den vägen så piskade Fabia RS från V70:n bra nog ....och han slutade inte att försöka, och han var ingen dålig förare mig veteligen...
Och om det var min tråd det syftades på, så är det ju så att det är ju en hel sida som handlar om en olycka om vad som hänt med våran bil då den skulle få vinterdäck monterade...
Det med V70 är liksom en infogad detalj i berättelsen....på typ 0,5% utav hela inlägget...och om man läser det noggrant, så förstår man att det inte är det som inlägget handlar om ;-)
-=[Tobbe]=-
-
staropramen
- Kontakt:
Hålla igen vid blackrace? Spara på bilen? Ungefär som att handla en påse chips men egentligen vill ha popcorn. Dessutom är tiderna individuella så att även som du har nosen före kan du få en sämre tid. Det är dock fel för reaktionstiden bör ju spela in. Men det finns olika regler på andra ställe. Blackrace var bara ett tips!
En standard t5 gör 0-100 på 7.1 sekunder så en normal chippad bil(225hk) har inte en chans.
Vad gäller vikt/hp är det ju bara en bråkdel mot vad som spelas in. 1.8 T mot 2.4T är en faktor. Vridmoment en annan. Fyrhjulsdrift/bakhjulsdrift vs framhjulsdrift en tredje. Förare en fjärde.
Glädjen att slå en 325 förstår jag inte riktigt. Det är ju givet eftersom vi har mer prestanda;) Nåja, ville bara skapa en liten debatt;) Svårt att vara ett "troll" när man är en mycket nöjd RS förare!!!? (Som dock är realistisk). Gasa på.
En standard t5 gör 0-100 på 7.1 sekunder så en normal chippad bil(225hk) har inte en chans.
Vad gäller vikt/hp är det ju bara en bråkdel mot vad som spelas in. 1.8 T mot 2.4T är en faktor. Vridmoment en annan. Fyrhjulsdrift/bakhjulsdrift vs framhjulsdrift en tredje. Förare en fjärde.
Glädjen att slå en 325 förstår jag inte riktigt. Det är ju givet eftersom vi har mer prestanda;) Nåja, ville bara skapa en liten debatt;) Svårt att vara ett "troll" när man är en mycket nöjd RS förare!!!? (Som dock är realistisk). Gasa på.
-
staropramen
- Kontakt:
Inlägget var inte meningen att provocera eller något påhopp över huvud taget. Och om ni inte gillar det behöver ni inte läsa det som någon skrev,)
Men tobbe. Lite teknisk info. t5 0-100 7.1 sek , fabia rs 9.1 sek. Det är fakta men ok....grattis att du vann=)
Men tobbe. Lite teknisk info. t5 0-100 7.1 sek , fabia rs 9.1 sek. Det är fakta men ok....grattis att du vann=)
-
ToHans
Patrik,
Har jag någonstans i texten skrivit att det var en T5:a?!
Näää...jag tyckte väl det! ;-)
Och Fabian går på 9,6s *retas lite*
Men, det är lugnt ingen skada skedd, debatten är ju skapad, bara att luta sig bak och titta på då!
Trevlig Helg!
-=[Tobbe]=-
Har jag någonstans i texten skrivit att det var en T5:a?!
Näää...jag tyckte väl det! ;-)
Och Fabian går på 9,6s *retas lite*
Men, det är lugnt ingen skada skedd, debatten är ju skapad, bara att luta sig bak och titta på då!
Trevlig Helg!
-=[Tobbe]=-
-
staropramen
- Kontakt:
Tobbe...my mistake=)
Grattis till vinsten över 140 ponny hästarn då=) 9.6 bara?...beror på föraren*s*
Fan....nu skulle man kört blackrace så bara regnar det hela tiden men fick igång en debatt iaf;)
Trevlig blöt helg.
Grattis till vinsten över 140 ponny hästarn då=) 9.6 bara?...beror på föraren*s*
Fan....nu skulle man kört blackrace så bara regnar det hela tiden men fick igång en debatt iaf;)
Trevlig blöt helg.
-
Administrator
- Bilmodell: BMW X5
- Kontakt:
Ja.. låser tråden..
Meningslös!
Meningslös!