Massa fel!

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
frhog
Bilmodell: Nissan Primera sport
Kontakt:

Massa fel!

Inlägg av frhog »

I torsdags påväg hem från plugget tändes motorlampan på min Fabia. Jag åkte direkt till VAG som läste av felminnet och gav mig följande lista på fel:

17648
Insprutningsventil 4:ans

17646
Insprutningsventil 2:ans

17645
Insprutningsventil 1:ans

17647
Insprutningsventil 3:ans

17833
Magnetventil 1 för AKF-behållare

16502
Givare för kylvätsketemperatur

VAG trodde inte att alla dessa fel verkligen "fanns" så de nollställde bara felminnet.

Motorlampan lös inte på ett par dagar men igår kväll kom skiten tillbaka. Är det verkligen möjligt att alla dessa fel kan komma samtidigt? Har inte gjort ngt speciellt med bilen och den var inne på service för ca 15-20 mil sedan.
RRS Christian
Bilmodell: Skoda Octavia Rs
Kontakt:

Sv:Massa fel!

Inlägg av RRS Christian »

nej jag kan tänka mig att det när nåt som är trasigt och drar med sig en massa andra felkoder eftersom dom grundas på just den .

hoppas du finner vad som var fel.
inte så lätt i såna här bilar-.
DanielP

Sv:Sv:Massa fel!

Inlägg av DanielP »

Lite konstigt är det va, att bilar alltid går sönder precis efter de varit på service... var samma för mig :)
FightingDiva
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Massa fel!

Inlägg av FightingDiva »

Kolla så du inte har fått fukt/vatten i styrboxen.
Hade en kompis med liknande problem, kan också vara gasspjället.
frhog
Bilmodell: Nissan Primera sport
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Massa fel!

Inlägg av frhog »

Det var en termostat som var sönder! Hur kan en sån grej utlösa så pass många fel?
Uffe RSC
Bilmodell: RS Combi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Massa fel!

Inlägg av Uffe RSC »

Frugan hade problem i sin Fabia med att temperaturmätaren ibland inte gav utslag fast motorn var varm...sen tändes motorstörningslampan...det kom och gick lite av och till.

In på verkstaden, och efter byte av kylvätsketempgivaren, så funkade den fint igen. Tempgivaren, och kablaget till den har tydligen en lite central roll i elsystemet, som kan ge många felkoder när den pajar.

Enligt verkstaden så hade även kontakten till givaren gått sönder...men det låter rätt osannolikt, med tanke på att den sitter relativt skyddad...min gissning är att man fipplat sönder den på verkstaden när man skulle byta givaren :-)
Skriv svar