Nöjd Skodaägare!!! :-)

I detta forum skriver vi sådant som ej passar i övriga forum.
Skriv svar
ToHans

Nöjd Skodaägare!!! :-)

Inlägg av ToHans »

Hej,

Många som anser att stämningen är låg på forumet nu för tiden....

Så alla som är skitglada att de är Skodaägare och känner sig lyckliga för att dem just har en Skoda stående på garageuppfarten/parkeringsplatsen kan ju skriva en rad här...

Jag älskar våran Skoda, ja har blivit besatt, kan inte tänka mig att skiljas från den ;-) Och sedan mekanikerna fick bort missljudet igår så vart jag nyförälskad i den igen ;-) (trots att den bara är 3månader gammal) Kan inte sluta le då man är ute och åker i den!

Så, vem älskar sin Skoda?!

Vi syns på vägarna!

-=[Tobbe]=-
Furby
Bilmodell: Octavia E 4x4
Kontakt:

Sv:Nöjd Skodaägare!!! :-)

Inlägg av Furby »

Hej

När jag var yngre ansåg jag att bilen var mycket mer än ett transportsätt. De senaste tio åren har jag bara tyckt att bilen är till för att komma från a till b och att en bil är den sämsta investeringen som finns. 99 köpte jag en ny Octavia som min sambo mest har åkt med eftersom jag själv åkte firmabil. 02 köpte jag en ny hoj som jag älskade högt. Så i våras blev jag som ett barn på nytt i och med inköpet av Fabian. Jag tror hojen har gått max 100 mil i sommar. Det är mäkligt hur man kan ändra uppfattning om bilar.
MrC
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Nöjd Skodaägare!!! :-)

Inlägg av MrC »

Om man nu skall snacka Skoda. Jag har i alla år kört stora bilar. Mercedes, Volvo m.m. Min senaste bil var en Cadillac Seville STS. V8. 5.23 meter lång. 2 meter bred. ALL UTRUSTNING. Den kostade 12000.-/år i försäkring. Sörplade i sig 1.8l/mil om jag hade ägg under pedalen. GUD vilken bil. Allt blir vardag till slut, så jag gjorde en STOR förändring 1 september i år. Bort med Cadillacen. Köpte en ny Fabia 2.0 Elegance. Jag är grymt nöjd. Skall nog stanna kvar vid Skoda i många år till. Nästa bli en Fabia RS.
Björn S (nalle)

Sv:Sv:Nöjd Skodaägare!!! :-)

Inlägg av Björn S (nalle) »

Håller me,
jag/vi är nöjda med våran RS än så länge. Köpte min 01a ny Feb-02 rullade 3000 mil UTAN ett enda problem, stog pall för -35 grader i Kiruna utan problem i 1 vecka, startade utan problem efter 3 veckors vila i Thailand. (långtidsparkering Arlanda)

Bytte till RS combi när familjen blev större och den rullar helt utan problem. Vårdas ömt.
Bra totalekonomi,bensinförbrukning är ok,försäkring helt ok den med.

Är nyfiken på nästa RS. Frun vill ha en XC90...hm. :-O

//nalle
(nöjd skoda ägare)
MetalCowboy
Bilmodell: Octavia 2 Elegance
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Nöjd Skodaägare!!! :-)

Inlägg av MetalCowboy »

Jag kan nog inte göra annat än att hålla med föregående talare.

Köpte en Octavia RS i maj-03 o den har nu rullat 3000 mil..

Det enda jag inte riktigt tyckte om från början var att den inte hade "nog" med drag.. Det löstes dock snart med lite hjälp av diverse saker från www.summitracing.com.....

Något jag måste berömma Skoda för är den eminenta väghållning de stoppat i denna bil. var på Gotlandring i somras och åkte ifrån det mesta.. Detta trots det fanns många med mer Hk än mig..
Känner att ett amerikanskt uttryck kommer väl tillpass.. : "It corners on rails.."
fabia rs
Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT

Sv:Sv:Sv:Sv:Nöjd Skodaägare!!! :-)

Inlägg av fabia rs »

Jag är mycket nöjd me Fabben sportig och bränsle snål !!!!
trodde inte det gick och ha båda MEN det går!!!!!!
Riktigt snabb är den också numera :) !!!!!!!
staropramen
Bilmodell: Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nöjd Skodaägare!!! :-)

Inlägg av staropramen »

Jag skriver under med. Har haft både fabia 101 och nu octavia rsr och var/är mycket nöjd med båda bilarna! Visst..det gäller att ta sig från punkt A till B. Men det gäller att göra det med stil;)
The Fashionist
Bilmodell: Cykel: Push Elit
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nöjd Skodaägare!!! :-)

Inlägg av The Fashionist »

De flesta som fått åka med (V70 T5-Saab Aero-V40 T4-snubbar) som åkt med blir lite förnärmade av Oct. RS när man (tack vare stenhårda Michelin) kan svänga arslet av dom.... Oj, säger dom, det va bett i däcken... Men det är den fina väghållningen som gör det mesta av jobbet.

Draget orginal or ok, men inte mer efter ett tag.... Men väghållningen upphör aldrig att förvåna (mig ivf).

Lite plastig sa en polare - VIKT är POWER sa jag... Lullull i en bil VÄGER.... =)

Enklaste trim (förutom dekaler, hehe) är ju viktlättning... släng ut baksätet så drar du polarna =)
FabiaGBG
Bilmodell: Skoda Fabia 101HK
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nöjd Skodaägare!!! :-)

Inlägg av FabiaGBG »

Trivs också väldigt bra med min Skoda, men höjer dock varningens finger,det finns en fara i att bli allt för "besatt" av ett bilmärke. Vad händer om du får en massa problem med bilen och får dåligt bemötande av Skoda-Sverige? Tänk på att du inte har ägt bilen så länge. Skall du då acceptera en (i värsta fall) undermålig bil, med en dålig service organisation bara för att vara lojal mot ditt märke? Jag tänker istället hitta det bästa alternativet för mig, sen om det står Skoda, eller nåt annat på huven så må det så vara. Jag vill understryka att jag trivs väldigt bra med min Fabia.

MVH/Jonas
ToHans

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nöjd Skodaägare!!! :-)

Inlägg av ToHans »

Dem säger ju att man kan bli förblindad utav kärleken ;-) Kärleken som i dett fall riktar sig mot Skoda....

Det är dock klart att många faktorer senare kan komma att spela in och "spegla" nästa bil val, men det går ju inte att säga nu, jag utgick från vad jag kände för bilen just då, igår....och jag känner exakt lika idag....men, jag förstår definitivt din poäng i det hela! *ler*

Sååå...jag har ett brett leende på läpparna idag också...Bilen skall ju som sagt användas för att ta sig från punkt A till punkt B...men i våran Fabia RS så tar jag mig gärna till punkt C..punkt D...Punkt E...osv..man vill ju knappt kliva ur den...

Och den underbara kombinationen utav rååå prestanda, väghållning och komfort ställt mot den extrema bränslesnålheten och det underbart grymma och läckra utseendet på den...ställt mot nypriset...(hehe om man bortser från allt godis man plockat in/på den)..

Wow, helt enkelt!! Finns typ ingen bil under typ 350 000:- som jag hellre skulle vilja ha istället för den man har..inte ens om man fick pengarna gratis...då skulle jag hellre lägga pengarna på tillbehör till den jag har! ;-)....Nåväl....kanske iallafall...klart man skulle ta mot pengarna ;-) Men, det var ett tappert försök att försöka beskriva den possitvia "känsla" som jag har angående bilen!!

Nu är det helg igen också , så vi kanske syns på vägarna! ;-)

-=[Tobbe]=-
Timmer
Bilmodell: Skoda RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nöjd Skodaägare!!! :-)

Inlägg av Timmer »

Hej

ca 30 000 mil med skoda, två rs samt en disel oktavia+en oktavia 1.6 samt några mil felicia.

Inget fel alls på dessa mil förutom bakrutan som smällt två gånger av sig själv på den första rs en. Problem med larmet på 98 ans disel. Kan man vara annat än nöjd.
Ps
Jag glömde tändspole problemet med den förra rs en.

Trevlig helg
Erling
Bunda
Bilmodell: Skoda Combi RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nöjd Skodaägare!!! :-)

Inlägg av Bunda »

Hur vi blev intresserade av Skoda överhuvudtaget:

Nere i Serre Chevaliere och fotvandrade i alperna under en semestervecka i augusti. Vid bilresan till flygplatsen sitter jag och diskuterar bilköp med en utav av guiderna och han talar sig väldigt varm om sin Octavia. Det var nog då vi för första gången började fundera på en Skoda.

Väl hemma satt vi och kikade på internet och efter två veckor beställde vi tid för provkörning av en Fabia RS. Två dagar efter provkörningen köpte vi bilen =) Fyfan, vilken kul körupplevelse och vilket otroligt bra pris osv...

Kunde inte vart mer nöjd med bilen. Buskul att köra, bränslesnål osv osv...

/Bunda
Rostis
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nöjd Skodaägare!!! :-)

Inlägg av Rostis »

Trivs jättebra med min Skoda Octavia RS-02 som jag köpte för 1/2 år sedan.Har nästan åkt 1000 mil sedan dess,utan några som helst problem.Slog om till 7000 mil precis när jag skulle ställa av den för vintern.Hoppas det blir ett bra nästa år utan några problem med bilen.Längtar till i vår!!

//Andreas
korpen
Bilmodell: Skoda RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nöjd Skodaägare!!! :-)

Inlägg av korpen »

Super nöjd med skodisen :)

Köpte en Fabia 02 som gick 3000 mil utan att bråka det minsta men bestämde mig för att det inte bara är att ta sig från A till B som spelar in utan också hur roligt man har när man tar dig från A till B :)
Så 04 införskaffades ett stycke ny Octavia RS :) den har nu rullat 1400 mil utan att knotta förutom lite hicka när det vart kallt o fuktigt Så jag är nöjd. Som sagt underbar väghållning redan som original bra bromsar :) Det man skulle kunna önska sig är väl fler hästar men om jag hade 220 hk så skulle jag snart villja ha 250 o.s.v :(
Men hästkrafter är inte allt vägegenskaper och körbarhet är viktigare över allt utom vid rödljuset ;)

Elak fru bara när man börjar snacka om att man vill trimma så får man bara svaret " gå ner 25 kilo i vikt så blir väl det samma sak" ;) så nu bantar jag för att få köpa trim hehehehe ;)
ToHans

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nöjd Skodaägare!!! :-)

Inlägg av ToHans »

*garvar*

Det var ju rätt smart, det kanske jag själv skulle prova att göra, då får man ju både viktreducering och trim på engång!

Får höra vad min sambo säger om det! :-P

-=[Tobbe]=-
Skriv svar