blöta mattor
-
rikard55
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
blöta mattor
Någon som har en pickup som läcker in vatten? Jag har inte kollat så noga än. Nån som har haft samma problem?
-
Dizzyhenke
- Kontakt:
Sv:blöta mattor
Garanterat vindrute listen som läcker in vatten.
-
mogwai
- Bilmodell: Skoda Octavia kombi 1.8t
- Kontakt:
Sv:Sv:blöta mattor
japp min/vår skoda pickis läcker från flaket och in i kupén
vi har inte satt dit kåpan igen efter vi råkade spräcka sönder den ... måste nog göra det tror jag ...
sen är det en annan skojsig grej att man behöver aldrig skrapa rutorna på utsidan utav bilen, utan all is o fukt o dyl fastnar istället på insidan .. helt sjukt att det kan va så tycker jag.
vi har inte satt dit kåpan igen efter vi råkade spräcka sönder den ... måste nog göra det tror jag ...
sen är det en annan skojsig grej att man behöver aldrig skrapa rutorna på utsidan utav bilen, utan all is o fukt o dyl fastnar istället på insidan .. helt sjukt att det kan va så tycker jag.
-
Vatanen
Sv:Sv:Sv:blöta mattor
De klar att de är fuktigt i er pikis när du sitter i den Mogwai hahaha!!
-
mogwai
- Bilmodell: Skoda Octavia kombi 1.8t
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:blöta mattor
haha
jo kalla mig "Flåsarn"
men alltså det är ju helt sjukt att man bara skrapar insidan, borde ju bli is på utsidan oxo tycker man ju.
jo kalla mig "Flåsarn"
men alltså det är ju helt sjukt att man bara skrapar insidan, borde ju bli is på utsidan oxo tycker man ju.
-
rikard55
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:blöta mattor
Låter som att rutlisten skall få lite kitt.
Tack så länge
Tack så länge
-
skodaPG
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:blöta mattor
Hej!
Tyärr så har Skoda gjort en riktig miss när de konstruerade Felician. Jag hade nämligen samma problem att mattan blev jätte blöt. Jag kom fram till att det blev i samband att jag motortvättade bilen. Är det lika för dig?
Torpedväggen består av dubbla plåtar delvis och den främsta plåten är utpressad som en tratt. Där rinner vattnet in när du motortvättar sen rinner det mellan plåtarna en bit, sen in i cupén, och mattan bli blöt.
MVH SkodaPG
www.skodapg.tk
Tyärr så har Skoda gjort en riktig miss när de konstruerade Felician. Jag hade nämligen samma problem att mattan blev jätte blöt. Jag kom fram till att det blev i samband att jag motortvättade bilen. Är det lika för dig?
Torpedväggen består av dubbla plåtar delvis och den främsta plåten är utpressad som en tratt. Där rinner vattnet in när du motortvättar sen rinner det mellan plåtarna en bit, sen in i cupén, och mattan bli blöt.
MVH SkodaPG
www.skodapg.tk
-
rickardfridolfsson
- Bilmodell: Skoda pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:blöta mattor
Innerskärmarnas skruvar går rakt igenom plåten så de läcker in vatten från hjulhusen fram åxå.. lite massa på insidan av skruvarna tätar fint...
-
marcus
- Bilmodell: skoda octavia II
- Kontakt:
Sv:blöta mattor
rutorna måste limmas annars läcker dom in och längst ner rostar dom upp fort.
Är det inget fel på rutan kan du köpa något slacks klet på tub och täta med kommer inte på vad det heter
Är det inget fel på rutan kan du köpa något slacks klet på tub och täta med kommer inte på vad det heter
-
skodapickis
- Bilmodell: Skoda pickis
- Kontakt:
Sv:Sv:blöta mattor
Om det kommer in på höger sida så kolla under mattan det är ett hål där från fabrik som inte brukar vara tätt . Det ä jätte litet men det bli blött i bilen....
-
Nordström
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:blöta mattor
Jag får också skrapa rutan på insidan ibland. Jag har lite blött bakom förarplatsen. Jag kör utan kåpa bak. Har dock inte hittat vart vattnet kommer ifrån. Någon som har några förslag?
-
x6rs
- Bilmodell: caddy
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:blöta mattor
det där med att skrapa rutan på insidan har jag också problem med, när det är kallt och så fort man drar på fläkten och sätter sig brukar dom imma igen hehe:( skulle fräscha till inredningen lite igår så jag passade på att kolla under mattan också:/ under passagerarplatsen var det så klart blött, men som tur var var det bara blött där man har fötterna, uppåt torpedväggen och baktill var det torrt, så då måste det varit från folk som inte borstat av sig snön och så hade det kommit in där. torkade bort allt vatten och körde ner kup'e värmaren en timme så var det torrt igen:) funderade på om det kunde orsaka rut-skrapandet? att vattnet förångas av värmen i bilen och frysere när det kommer tilll den kalla rutan? vet inte riktigt heller eftersom jag inte märkt av nån imma när jag haft motor och kupevärmaren på... att du har blött baktill kanske kan bero på att bakrutan inte är helt tät? har för mig att det är en skarv strax under bakrutan under "puckeln" också, inte helt säker dock, har inte rotat där sen i somras. prova och spruta på läcksökare på bakrutan elller diskmedelsvatten och kolla om det blir blött på insidan rutan!