Skydda baksätet?

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
gnu
Bilmodell: Skoda Fabia Combi Ambiente 1,2
Kontakt:

Skydda baksätet?

Inlägg av gnu »

Hej, jag har nu haft min skoda fabia kombi i 21timmar, ännu har inga barn fått gå i närheten. Men anledningen till att det blev en kobi är ju för att vi har barn, en på fyra och en på väg (kommer i mars). Skoda har ju i vinterkatalogen ett sparkskydd, som täcker baksidan på framstolarna och det blir nog till att köpa två sådana, men hur gör man med baksätet? Vill inte llägga in nån filt eller nåt annat som helt sabbar utseendet på den vackra bilen och vill definitivt inte ha ett sånt här http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=12609 Det är ju hur gräsligt som helst. Så finns det något original-skydd eller något som åtminstånde är grå/svart och som täcker hela baksätet på min nya fina kombi?

Det måste ju vara fler än jag som är rädd för fläckar?
MrC
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Skydda baksätet?

Inlägg av MrC »

Åk till en bilrekond.firma. Typ Ditec eller MrCap. De kan impregnera sätena för ca 1600.- . Funkar perfekt. ALLA fläckar torkas bort med en torr mjuk trasa.

Kent
Hia
Bilmodell: Octavia 4x4
Kontakt:

Sv:Sv:Skydda baksätet?

Inlägg av Hia »

Gapflabb :-)))))) var ju snyggt
The Fashionist
Bilmodell: Cykel: Push Elit
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Skydda baksätet?

Inlägg av The Fashionist »

Ett annat tips, kolla med VAG vad en ny klädsel kostar till baksätet, tror inte det är allt för många tusenlappar. Sen är det bara att kladda fritt några år och när (om) du säljer så köper du n ny klädsel. Räkna med 5000-10000 dock =)

Haha.... aj, kanske inte va så bra idé... men man vill ju inte täcka sätet om man tycker det är fint... =) Ditec is iz then?
gnu
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Skydda baksätet?

Inlägg av gnu »

nja, tror ju inte att det är det lättaste att få av/på en originalklädsel? Och med tanke på att det inte bara är jag som tycker att det där överdraget är gräsligt så får det nog bli Ditec eller MrCap.
Båda två var tyvär väldigt hemliga med priser på sina hemsidor så jag mailade för en prisuppgift, får väl svar efter nyår nån gång antar jag.
frhog
Bilmodell: Nissan Primera sport
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skydda baksätet?

Inlägg av frhog »

Har sett flera tillverkare som har produkter i lite mer neutrala färger till baksätet. Det mest funktionella och snyggaste var i en Taxi, med typ ngt plast/fuskläder-överdrag. Kan bara inte komma på namnet...

Känns som att Ditec eller liknande måste man göra om en gång per år..? Eller?
frippe_ericsson
Bilmodell: Skoda Fabia combi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skydda baksätet?

Inlägg av frippe_ericsson »

Jag har just köpt en fabi akombi och har barn, jag har gjort så här, man hänger på sådana där grejer med fickor på som de kan ha leksaker i på framstollarna= billigt och täcker hella baksidan på stolarna. Baksättet skyddar jag med och lägga en bubbelvikt handuk som va precis i billens grå klädfärg. Inte världens snyggaste men inte fult heller, samt mycket billigt.
Breitling
Bilmodell: GSX-R 1000
Kontakt:

Sv:Skydda baksätet?

Inlägg av Breitling »

Det finns ett hundskydd att köpa hos VAG ett universal som är mörkgrått. Kör det i min bil själv... helt ok om man inte vill ha massa söta mönster. Kostade ca 200 har jag för mig..
gnu
Kontakt:

Sv:Sv:Skydda baksätet?

Inlägg av gnu »

Jo tanken var att köpa "sådana där grejer med fickor på som de kan ha leksaker i på framstollarna" istället för heltäckande framklädsel, dels för att åtminstånde se lite av den snygga kläädseln och dels för att sidoairbagsen fram skall fungera.

Får väl åka ner till skoda och fråga vad dom har för något "hundskydd". Sen får jag väl jämföra priser och funktionalitet mellan det och ditec. Är inte så sugen på det där med handdukar, eller lakan, pga att dom aldrig ligger still.
Skriv svar