Koppla ur Airbagen
-
mogwai
- Bilmodell: Skoda Octavia kombi 1.8t
- Kontakt:
Koppla ur Airbagen
Nån förutom jag som kopplat ur airbagen på passagerarsidan..
fick mer eller mindre liten smärre chock när jag såg att det gick på 750:-
inte för att det är hiskeligt mycket pengar...men jag blev mer förvånad att dom tar såpass mycket jag hade väl förväntat mig runt 300-400 max.
fick mer eller mindre liten smärre chock när jag såg att det gick på 750:-
inte för att det är hiskeligt mycket pengar...men jag blev mer förvånad att dom tar såpass mycket jag hade väl förväntat mig runt 300-400 max.
-
andwig
- Bilmodell: Skoda Octavia RS Combi
- Kontakt:
Sv:Koppla ur Airbagen
Jag ville koppla ur airbagen på passagerar sidan på min golf IV då ville dinbil ha 3500 spänn för det och lika mycke för att koppla in den. Sen kunde dom inte garantera att den inte löste ut så då sket jag i det. När jag beställde minRS frågade jag om det skulle funka bättre på den, óch enligt säljaren var det inga problem och det kostade bara450 kr. Helt ok tycker jag
Andreas
Andreas
-
DanielP
Sv:Sv:Koppla ur Airbagen
Ehm? Du kan ju stänga av airbagen själv???
-
andwig
- Bilmodell: Skoda Octavia RS Combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Koppla ur Airbagen
Förlåt!!?? Stänga av airbagen själv??
-
Tintin
- Bilmodell: Skoda Octavia Rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Koppla ur Airbagen
Meddelande :
på rs:en går det inte att stänga av airbagen själv som det går på vw bilarna med nyckel.
Men det är ju ganska avancerat och koppla ur den. vi tar ungerfär 700-800kr o koppla ur den. För del skall du ju plocka bort airb dra isär kablarna plugga kablagen med motstånd och plugg. sedan skall du gå in i styrdonet o koda om dem.. brukar ta en timme ungefär sen skall du ju ha matrialet, det kostar runt 200 kr för matrialet om jag inte minns helt fel.eller var det till audi de kosta så mycke.minns inte så väl.men just matrialet går på en liten slant ändå för att va så lite.
//Tintin
på rs:en går det inte att stänga av airbagen själv som det går på vw bilarna med nyckel.
Men det är ju ganska avancerat och koppla ur den. vi tar ungerfär 700-800kr o koppla ur den. För del skall du ju plocka bort airb dra isär kablarna plugga kablagen med motstånd och plugg. sedan skall du gå in i styrdonet o koda om dem.. brukar ta en timme ungefär sen skall du ju ha matrialet, det kostar runt 200 kr för matrialet om jag inte minns helt fel.eller var det till audi de kosta så mycke.minns inte så väl.men just matrialet går på en liten slant ändå för att va så lite.
//Tintin
-
sladden99
- Bilmodell: Skoda RS (svart)
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Koppla ur Airbagen
vart hittar man motstånd??
-
SkodaRs2003
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Koppla ur Airbagen
Det tar inte 1 tim att koppla ur airbagen, Jobbade på din bil i ca 2år innan jag sluta och det tog max 10min att dra isär å pula dit motstånd sen kke 5min med datorn att spärra passagerar airbagen vare sig det var en Audio,golf,Passat,Seat eller Skoda....... Men det skulle vara om dom ändrat hela skiten så att det är svårare nu, vad vet jag????????
-
Tintin
- Bilmodell: Skoda Octavia Rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Koppla ur Airbagen
okej nej "mina" mekaniker tar den tiden men de ärt ju rätt slöa oxå :o) tycker om att prata skit nej skämt o sido. Dom använder den tiden har jag märkt när jag tidrapporterar ordrarna..eller 45 min iaf...skall ju hämta bilen köra in den hämta grejjer o hamta vas 5051 o lite...men ökar man tempot o de ligger framlagt så tar de nog tio min skulle jag tro.
//tintin
//tintin
-
DanielP
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Koppla ur Airbagen
Är jag helt borta? Jag har för mig att det är ett nyckelhål i handskefacket. Ganska säker t.o.m.
-
Sixpack
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Koppla ur Airbagen
Så det tar 50min att hämta grejjorna, och 10 att koppla ur bagen ?
=)
=)
-
SkodaRs2003
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Koppla ur Airbagen
Det är väl så att mótor gubbar som bestämmer hur lång tid det kan ta att göra sån jobb sen får alla verkstäder ett papper om hur lång anslagen tid är, alltså max tid så dom kan ta i pengar av kunden, så igentligen kke du betalar för ett jobb som i "papprena" ska ta 2-3 tim men i verkligheten kke bara 1tim om mekaninen jobbar på.....
där jag jobba tyckte dom att vi hade för lång tid att montera dit avtagbart drag på audi A6 4wd så dom sänkte tiden med 1,5 tim... står en gubbe å tar tid medans man demonteran allt man ska dit med draget, göra det som behövs sen montera dit allt igen......
där jag jobba tyckte dom att vi hade för lång tid att montera dit avtagbart drag på audi A6 4wd så dom sänkte tiden med 1,5 tim... står en gubbe å tar tid medans man demonteran allt man ska dit med draget, göra det som behövs sen montera dit allt igen......
-
mogwai
- Bilmodell: Skoda Octavia kombi 1.8t
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Koppla ur Airbagen
jag fick se Bilen igår efter att dom kopplat ur Airbagen på pass- sidan
Jag har nu fått ett fult gult metall handtag som sitter fastsatt under stolen o sticker ut ca 5-8cm.... HUR SNYGGT ÄR DET DA?!?!?!?!
Nu sitter sonen i framsätet iallafall...och om man nu krockar (ta i trä) så hoppas man ju verkligen att den inte löser ut sig :/
Jag har nu fått ett fult gult metall handtag som sitter fastsatt under stolen o sticker ut ca 5-8cm.... HUR SNYGGT ÄR DET DA?!?!?!?!
Nu sitter sonen i framsätet iallafall...och om man nu krockar (ta i trä) så hoppas man ju verkligen att den inte löser ut sig :/