Skoda rs provkörd

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
Skriv svar
Kabben
Inlägg: 9339
Blev medlem: 1 juli 2009, 18:20
Ort: Ludvika
Bilmodell: Skoda Rapid Spaceback
Kontakt:

Skoda rs provkörd

Inlägg av Kabben »

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,352865,00.html
FightingDiva
Inlägg: 11198
Blev medlem: 10 mars 2006, 14:07
Ort: Stockholm
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Skoda rs provkörd

Inlägg av FightingDiva »

Skoda skulle ha valt 1.8T med 150hk och fyrhjulsdrift istället för TDI-motorn :-(
andy
Inlägg: 140
Blev medlem: 10 mars 2006, 09:50
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Sv:Sv:Skoda rs provkörd

Inlägg av andy »

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,352865,00.html
läs detta . Läs minuset
andy
Inlägg: 140
Blev medlem: 10 mars 2006, 09:50
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Sv:Sv:Skoda rs provkörd

Inlägg av andy »

Inge bra betyg enligt aftonbladet
FightingDiva
Inlägg: 11198
Blev medlem: 10 mars 2006, 14:07
Ort: Stockholm
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Skoda rs provkörd

Inlägg av FightingDiva »

Jag tycker personligen inte om att läsa biltester, som oftast speglar ett subjektivt omdöme om bilen i fråga.

Det viktigaste är att man känner att den här bilen är rätt för mig, efter att man har provkört, suttit i den, checkat komforten, ljudnivå i kupen mm. mm.

Mitt slutresonemang blir oftast: Hur mycket bil får jag, till det pris och den prisklass jag valt att köpa.

/Nikos
Tintin
Inlägg: 490
Blev medlem: 6 mars 2006, 23:14
Ort: Gotland
Bilmodell: Skoda Octavia Rs
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Skoda rs provkörd

Inlägg av Tintin »

men fabia rs diesel kommer ju förmodligen inte till Sverige vad ajg har hört..

//Tintin
FightingDiva
Inlägg: 11198
Blev medlem: 10 mars 2006, 14:07
Ort: Stockholm
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skoda rs provkörd

Inlägg av FightingDiva »

Varför skulle inte den komma till Sverige?

Tycker det låter skumt.
Tintin
Inlägg: 490
Blev medlem: 6 mars 2006, 23:14
Ort: Gotland
Bilmodell: Skoda Octavia Rs
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skoda rs provkörd

Inlägg av Tintin »

därför att den inte var attraktiv nog för marknaden..och att de skulle nästan inte skulle tjäna några pengar om dom tog inte den o sålde den..

Bara jag hörde från säljarna på jobbet...

//Tintin
FightingDiva
Inlägg: 11198
Blev medlem: 10 mars 2006, 14:07
Ort: Stockholm
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skoda rs provkörd

Inlägg av FightingDiva »

Låter logiskt Tintin, det blir säkert specialbeställningar på den för dom som verkligen vill ha en diesel-racer.

Jag vet inte vad VW Polo's & Seat's variant med samma motor ligger på för pris (dom med TDI 130hk motorn)?

Är dom billigare eller dyrare än Fabia RS?
RSRacing
Inlägg: 8204
Blev medlem: 24 februari 2008, 22:55

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skoda rs provkörd

Inlägg av RSRacing »

såg två stycken i stockholm när ja var där sist!
en svart o en silver.
om dom var demo bilar eller nåt vet ja ej.
satt inga dekaler på någon av dom.



//RSR Christer
Skriv svar