Airbag indikatorn lyser.

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia.
Damage
Bilmodell: Mazda 6 kombi-coupé Touring
Kontakt:

Airbag indikatorn lyser.

Inlägg av Damage »

Jag hade in bilen på en vanlig grundservice i måndags och allt var fint med bilen sa dom. Nu i morse efter dessa kyliga nätter lyste airbag lampan och jag for till verkstaden för att kolla vad man ska göra åt det. Killen på verkstan sa att det troligtvis beror på kylan, och så drog han en förklaring som jag inte fattar nåt av men hur som helst trodde han att det var problemet(kylan alltså) att kablarna frysit på nåt vis. Har ni hört den storyn förut!?!? Men om lampan inte slocknar så skulle jag komma in igen och göra en justering men givetivs kostar det pengar. Jag tycker att dom skulle kunna göra detta gratis eftersom jag redan varit inne på service för bara ett par dagar sedan, är detta för mycket begärt?
Faxnäs
Bilmodell: Skoda Oktavia Ambiente,helcombi
Kontakt:

Sv:Airbag indikatorn lyser.

Inlägg av Faxnäs »

Fortgår den dåliga servicen från VAG? Har haft på känn att det ska ha blivit bätttre, men den tanken kanske är felaktig. Såg i senaste rumret av Vi Bilägare hur illa det är. Enligt redovisad statestik ligger Skoda på ett minusindex på väl 20 där 0 är medelresultat. Toyota har ett index på nästa pluss 40. Det är inte några små skillnader det rör sig om. Var och besökte en Fordhandlare i dag och tittade på Ford Focus, kombi, den som nu presenteras för 2005. Enl försäljaren ska en 3000 mil service kosta 2 000 kronor med 50 genomgångspunkter. Service 1 gång per år. Specialtakräcke som kräver motsvarande lastbågar ingår i ordinarie pris. Naken med ESP som standard samt eljusterande förarstol är priset drygt 169 000 med metallick och 115 hkr. Reservdelarna uppgavs ligga klart under medelpriset på marknaden. Hur kommer Skoda Oktavia 2, kombi, att klara den konkurrensen återstår att se. Exempelvis borde ESP ha varit standard med tanke på den prishöjning som har skett.
Skriv svar