35 eller 50mm??
-
twelvestep
35 eller 50mm??
Undrar hur mkt man ska sänka bilen med 35 eller 50 mm??? Har orginal 17 tum på just nu och funderar på att ha på dem ett tag, tycker dem duger så länge så jag ska bara sänka bilen, tycker det gör mkt. Vill sänka 50 mm men e rädd för att det är för mkt. Vill ju gärna komma över väg guppen..:)
-
RRS Christian
- Bilmodell: Skoda Octavia Rs
- Kontakt:
Sv:35 eller 50mm??
jag kör ju med 35 just nu och jag tycker det räcker ...
om man bara skall köra med sänkning..
dom sätter sig ju mer efter ett tag först tycker man det inte har sänkt nåt alls typ..
men efter ett par månader så då har det satt sig ordentligt kan jag säga...
om man bara skall köra med sänkning..
dom sätter sig ju mer efter ett tag först tycker man det inte har sänkt nåt alls typ..
men efter ett par månader så då har det satt sig ordentligt kan jag säga...
-
fritzon
- Kontakt:
Ja det e ju helt klart en smaksak... Jag själv har 50mm sänkning H&R.. Den sänker bara 35mm i och med att bilen redan är fabriks sänkt (även om den e hög som en traktor när man får den).. Bara min personliga uppfattning.. H&R satsen är mycket go.. Inte för hård och inte för mjuk.. Lagom helt enkelt ;-)
-
Steffe
- Bilmodell: Rs II
- Kontakt:
Sv:Sv:35 eller 50mm??
Jag kör med H&R 35 mm(ej på mina bilder)
Man var lite besviken först men
Tycker att efter ett par månader har det satt sig lagom.
H&R håller väl hög standard
Dämpare mm ,har det snackats om i tidigare trådar, tar ju mer stryk vid 50mm sänkning.
Hur mycket vet inte jag.
Har sett bilar med 50mm sats.
Tycker de blir för låga efter nått år.
Smaken avgör ju
Steffe
Man var lite besviken först men
Tycker att efter ett par månader har det satt sig lagom.
H&R håller väl hög standard
Dämpare mm ,har det snackats om i tidigare trådar, tar ju mer stryk vid 50mm sänkning.
Hur mycket vet inte jag.
Har sett bilar med 50mm sats.
Tycker de blir för låga efter nått år.
Smaken avgör ju
Steffe
-
fritzon
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:35 eller 50mm??
Heheh Det kan aldrig bli för lågt ;-)
Jo det kan det.. Raggar varning.. Men som sagt smaken e ju delad som det fina talesättet säger.. Jag har haft 50mm på min gamla sedan men efter 3 år var den på samma nivå som den var när jag först sänkte den.. Men visst kan och tar dämparna lite mer stryk.. Konstigt vore det annars..
Go low ;-)
Jo det kan det.. Raggar varning.. Men som sagt smaken e ju delad som det fina talesättet säger.. Jag har haft 50mm på min gamla sedan men efter 3 år var den på samma nivå som den var när jag först sänkte den.. Men visst kan och tar dämparna lite mer stryk.. Konstigt vore det annars..
Go low ;-)
-
The Weasel
- Bilmodell: Skoda Octavia RS II FL
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:35 eller 50mm??
Personligen så skulle jag nöja mig med 35mm sänkning tycker det är lagomt. Visst det kanske är ännu snyggare med en 50mm sänkning men då tycker iaf jag att bilen blir alldeles för låg åtminstone om man även ska använda den på vintern. Om man bara använder bilen sommartid då skulle nog även jag kunna tänka mig en 50mm sänkning.
För att summera detta så tycker iaf jag att du ska satsa på en 35mm sänkning. Lagomt är bäst ;)
För att summera detta så tycker iaf jag att du ska satsa på en 35mm sänkning. Lagomt är bäst ;)
-
Steffe
- Bilmodell: Rs II
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:35 eller 50mm??
Gott att höra att den "gamle" Fritzon e tillbaka ;)
Steffe
Steffe
-
fritzon
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:35 eller 50mm??
Heheh jo jag sakna er.. Missade ditt sista inlägg.. Skulle du inte montera nått extra på fjädrarna för att få den lägre.. Eller det kanske e jag som drömmer. ;-) Jag behövde ju inte svara på ditt intermess.. Läste det för sent.. Du snackade väll med Pontus angående poleringen av din bil... Mvh Fritzon :-)
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:35 eller 50mm??
det är en liten smak sak..
vad vill du riskera..
smak vs slitage........
50mm är ju helt klart snyggast men slits hårt.
35mm är ju skulle jag ha satsat på om man har bilen som vardagsbil
Draco
vad vill du riskera..
smak vs slitage........
50mm är ju helt klart snyggast men slits hårt.
35mm är ju skulle jag ha satsat på om man har bilen som vardagsbil
Draco
-
fritzon
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:35 eller 50mm??
hmm slits hårt? Jag förstår att det sliter men slits hårt e kanske att ta i.. 50mm sänkningen sänker c:a 30mm. Det jag undrar är vad sänker 35mm sänkningen? Har för mig att det gör 20mm.. Så min utvärdering av det hela är att 10mm extra sänkning kanske inte sliter så mycket mer. Men jag kan givetvis ha fel. Det enda jag kan referera till är min sedan jag hade i 3 år.. Blev varken stummare eller svampigare. Men visst sliter det.. Det bästa man kan göra är att köpa riktigt chassi.. Kanske god idé att göra det när man ändå ska ha bilen ett tag..
-
boobietrap
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
En liten fråga, kan man åka fyra personer i bilen med en 50 mm sänkningssats ? Går det bra eller tar det i ?
Några vintererfarenheter ? Hade problem i vintras med orginalfjädrarna!
/T
Några vintererfarenheter ? Hade problem i vintras med orginalfjädrarna!
/T
-
fritzon
- Kontakt:
Sv:Sv:35 eller 50mm??
Yupp det kan man.. utan problem.. Beror på hur breda fälgar man sedan sätter på.. Men 8tums breda + sänkning är inga problem att åka fyra i..