Tja!
Undrar om ngn vet vilken bussning (eller annat) i framvagnen som behöver bytas när det klonkar när man kör på mindre ojämnheter eller vägskarvar. I "mjuka" gupp låter det inget. Ljudet uppkommer också endast när bilen inte körts på en dag eller om det är kallt ute.
Jag hade exakt samma "fel" på min golf tidigare.
/PG
klonk i framvagnen
-
Patrik
-
Draco
- Kontakt:
Sv:klonk i framvagnen
Tjena patrik..
jag har oxå haft det problemet med min gammla octavia..
lämnade in den och slapp betala.. godwill..
misstänker att det var bara något som behövde skruvas åt.. fick inte svar på vad det var.. men tydligen är det något lätt för jag slapp ju betala.. garantin hade redan gått ut.. så....
tydligen vanligt fel..
Draco
jag har oxå haft det problemet med min gammla octavia..
lämnade in den och slapp betala.. godwill..
misstänker att det var bara något som behövde skruvas åt.. fick inte svar på vad det var.. men tydligen är det något lätt för jag slapp ju betala.. garantin hade redan gått ut.. så....
tydligen vanligt fel..
Draco
-
JFK
- Bilmodell: Passat
- Kontakt:
Jag körde _av_ kränghämmarstaget på min Octavia (efter 7500 mil); då klonkade det över vägbulor m.m.
I Leon:en började de låta vid ~5000 mil ->byte, så nu är det tyst ett tag till...
/ JFK
I Leon:en började de låta vid ~5000 mil ->byte, så nu är det tyst ett tag till...
/ JFK
-
Patrik
Sv:Sv:klonk i framvagnen
Inget verkar sitta löst när man hissar upp bilen och rycker och sliter i grejerna. Så jag misstänker ngn dålig bussning, frågan är bara var!?.
-
Christer
Förmodligen krängningshämmarstagen som börjar bli dåliga.