iso kontakt

I detta forum skriver vi om Bilstereo och Multimedia.
rally_man
Bilmodell: Octavia RS kombi
Kontakt:

iso kontakt

Inlägg av rally_man »

Är det bara acc och 12v kablarna som sitter fel i iso kontakten? Jag funderade på om högtalar kablarna sitter rätt? det låter ju så katastrofalt dåligt! Va ute å testade en ny RS (med orginal stereon)höromdagen å dom högtalarna lät betydligt bättre! Tacksam för svar.
MrC
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:iso kontakt

Inlägg av MrC »

Tanken med ISO är att det är standardkopplingar, men har du fel på några kablar så kan du ha fel på andra oxå. + och - kan ju vara skiftade till högtalarna och då låter det inte bra.

Kent
rally_man
Kontakt:

Sv:Sv:iso kontakt

Inlägg av rally_man »

Det var det jag tänkte på. Därför undrade jag om nån visste hur det låg till med + och - på högtalarkablarna. nån som har ett schema på hur kablarna sitter i kontakten på bilen?
d00m
Bilmodell: Seat Leon Cupra R
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:iso kontakt

Inlägg av d00m »

Mig veterligen är det bara strömmen som är fel i VAG-bilarna. Ibland finns det en omkopplare alt. möjlighet att flytta säkringen på själva bilstereon om den monteras i en VAG-bil. Ang. taskigt ljud så låter det apa i RS enligt min åsikt iaf, jag har då sällan hört sämre originalljud.
MetalCowboy
Bilmodell: Octavia 2 Elegance
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:iso kontakt

Inlägg av MetalCowboy »

Åfaan.. Jag tyckte både min RS och nu Octavia 2 låter helt OK...

/Henke
rally_man
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:iso kontakt

Inlägg av rally_man »

Är det samma högtalare i min rs -03 och i dom nya rs? det låter då mkt bättre i den andra än i min... men det ska inte skilja något i resten av av kontakten alltså?
Skriv svar