Skodaklubbens ekonomi..
-
Administrator
- Bilmodell: BMW X5
- Kontakt:
Skodaklubbens ekonomi..
Hej alla.. Tänkte skriva ner lite om hur det ser ut med ekonomin i Skodaklubben, då klubben ej än är en ekonomisk förening så ägs allt av StaffConsulting..
Så för att ingen ska tro att jag blir rik på denna sida så tänkte jag redogöra i denna tråd hur ekonomin ser ut..
Inköp :
Har köpt dekaler för ca 2000 kr totalt än så länge... 2 olika leverantörer är testade, den ena billig men långa leveranstider, den andra dyr men snabba.
Visitkort köpta för 594 kr.
Porto och Kuvert ca 300 kr.
Totalt inköpt ca 2900 kr.
Inkomster :
Försäljning av dekaler 2800 kr.
Alltså ligger jag ca 100 kr minus just nu :)
Det som tillkommer är kostnader för att drifta våran webbserver (bla så har ju 3 st hårddiskar gått sönder på 1 år).
Inköp av server, nya hdd (4 st) m.m
Tid för utveckling av sidan är ju svårt att uppskatta men det ligger många många timmar bakom allt..
Inköp som är planerade inför nästa år är :
Nummerplåtar till bilen : ca 5000 kr.
Medlemskort till medlemmar : ca 25-40 kr/st.
Törjor kepsar osv : ca 5000 kr.
Porto, kuvert och paket : ca 1000-2000 kr.
m.m m.m
Så för att ingen ska tro att jag blir rik på denna sida så tänkte jag redogöra i denna tråd hur ekonomin ser ut..
Inköp :
Har köpt dekaler för ca 2000 kr totalt än så länge... 2 olika leverantörer är testade, den ena billig men långa leveranstider, den andra dyr men snabba.
Visitkort köpta för 594 kr.
Porto och Kuvert ca 300 kr.
Totalt inköpt ca 2900 kr.
Inkomster :
Försäljning av dekaler 2800 kr.
Alltså ligger jag ca 100 kr minus just nu :)
Det som tillkommer är kostnader för att drifta våran webbserver (bla så har ju 3 st hårddiskar gått sönder på 1 år).
Inköp av server, nya hdd (4 st) m.m
Tid för utveckling av sidan är ju svårt att uppskatta men det ligger många många timmar bakom allt..
Inköp som är planerade inför nästa år är :
Nummerplåtar till bilen : ca 5000 kr.
Medlemskort till medlemmar : ca 25-40 kr/st.
Törjor kepsar osv : ca 5000 kr.
Porto, kuvert och paket : ca 1000-2000 kr.
m.m m.m
-
snowstormer
- Bilmodell: Skoda Octavia RS II
- Kontakt:
Sv:Skodaklubbens ekonomi..
Tjena
Ett stort tack för att ni orkar och har tid och lust att bedriva denna sidan på er fritid. Själv så jobbar jag tre skift och förstår att det tar mkt mer tid när man jobbar och sysslar med ngt på fritiden. Och ett stort tack för att ni har sammanknutit många personer från land och rike till att knyta kontakt med varann. Hoppas att ekonomin förbättras och att vi skoda faans kan bidra lite till det ekonomiska för klubbens skull genom att köpa medlemskort och annat roligt :)
Mvh
Mac
Ett stort tack för att ni orkar och har tid och lust att bedriva denna sidan på er fritid. Själv så jobbar jag tre skift och förstår att det tar mkt mer tid när man jobbar och sysslar med ngt på fritiden. Och ett stort tack för att ni har sammanknutit många personer från land och rike till att knyta kontakt med varann. Hoppas att ekonomin förbättras och att vi skoda faans kan bidra lite till det ekonomiska för klubbens skull genom att köpa medlemskort och annat roligt :)
Mvh
Mac
-
Carlen
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Sv:Skodaklubbens ekonomi..
Jag vet vilket fantastiskt jobb du gör, jag sitter i styrelsen i Uphill Racing och vet vilket slit det är.
Tummen upp.
Tummen upp.
-
Johansson
- Bilmodell: Skoda Octavia 1,8 T
- Kontakt:
Sv:Sv:Skodaklubbens ekonomi..
Det är klart att en avgift eller likannde måste tas ut om det inte går ihop. Man ska ju inte behöva jobba häcken av sig samtidigt som man lägger ut pengar.
Hur som helst vill jag tacka för att sidan och klubben finns till!!
Hur som helst vill jag tacka för att sidan och klubben finns till!!
-
nicke
- Bilmodell: Skoda Superb Combi TSI160hk DSG Elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Skodaklubbens ekonomi..
Du gör ett jättebra jobb Jimmy. Tack !!!!
Mvh
Nicke
Mvh
Nicke
-
mikael
- Bilmodell: Audi a4 avant
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Skodaklubbens ekonomi..
Keep up the good work jimmy..
Så många anhängare som det har blivit och kommer att bli så lovar jag att ekonomin ändrar sig, intresset finns ju. Gäller bara komma på vad man ska käna in pengarna på. Tror att de flesta inte skulle ha imot att hjälpa till både ekonomisk och systematiskt..
Så många anhängare som det har blivit och kommer att bli så lovar jag att ekonomin ändrar sig, intresset finns ju. Gäller bara komma på vad man ska käna in pengarna på. Tror att de flesta inte skulle ha imot att hjälpa till både ekonomisk och systematiskt..
-
RSRacing
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skodaklubbens ekonomi..
Nä precis
om klubben säljer tex kepsar och t-shirts till medlemmar o även andra så vågar jag lova att dom inte ligger länge innan dom är sålda.
//RSR Christer
om klubben säljer tex kepsar och t-shirts till medlemmar o även andra så vågar jag lova att dom inte ligger länge innan dom är sålda.
//RSR Christer
-
Rythm
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skodaklubbens ekonomi..
Bra jobb Jimmy! jag tror att vi kanske borde göra om det hela till en ekonomisk förening? Det uppbär ju vissa fördelar ur flera perspektiv. en medlemsavgift tror jag inte är något som helst problem.
-
Administrator
- Bilmodell: BMW X5
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skodaklubbens ekonomi..
Jo jag vill göra det till en ekonomisk förening.. men.. det är mycket jobb med det.. Då behöver vi en styrelse osv..
Vi ska ha ett möte i vinter och då får vi se hur det blir..
Vi ska ha ett möte i vinter och då får vi se hur det blir..