dörrsidor
-
whitestripe
- Bilmodell: subaru
- Kontakt:
dörrsidor
kan någon berätta lite ingående hur man demonterar dörrsidorna på en rs?
-
Draco
- Kontakt:
Sv:dörrsidor
tror att jag har lite bilder på min info.. kolla om det finns något som kan hjälpa dig..
Draco
Draco
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Sv:Sv:dörrsidor
Börja med d 7 skruvarna(3 i nederkant av dörren och 2 i varje gavel). Sedan kommer det djävligaste...bänd isär stora handtaget(traktor och elefant hjälper). Lossa sedan de 2 skruvarna i handtaget. Nu kan du vicka hela klädseln lite utåt och kika upp mot insidan av öppningshandtaget. Vajern sitter med en krok mot handtaget. Peta loss den och sedan bara lyft hela klädseln rakt upp.
tog mig 3 dagar att få isär första dörren, men bara 20 minuter med den andra...
tog mig 3 dagar att få isär första dörren, men bara 20 minuter med den andra...
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:dörrsidor
Om du har fönstervev är det enkelt att lossa den, bara att peta inre ringen framåt. Med elhiss är jag osäker...
-
Arne
- Bilmodell: Skoda Octavia GLXi Combi
- Kontakt:
Sv:dörrsidor
Har just demonterat dörrsidan på min -99 GLXi med elhissar:
Ta loss plastbiten innan för spegel (det sitter en lite högtalare där) först.
7st torx runt kanten.
1st liten stjärn bakom öppningshandtaget (ta bort plastbiten där justeringen till speglarna sitter).
3st större stjärn under locket till elhiss/centrallås kontrollen - den går bända lös uppåt om man använder "milt" våld, jag lyckdes ha sönder en lite plastbit i den lilla delen som sitter mot dörren i stängnings handtaget, så det kan hända att man ska lossa den först (man borde kunna bända den "mot dörren").
Lycka till!
Ta loss plastbiten innan för spegel (det sitter en lite högtalare där) först.
7st torx runt kanten.
1st liten stjärn bakom öppningshandtaget (ta bort plastbiten där justeringen till speglarna sitter).
3st större stjärn under locket till elhiss/centrallås kontrollen - den går bända lös uppåt om man använder "milt" våld, jag lyckdes ha sönder en lite plastbit i den lilla delen som sitter mot dörren i stängnings handtaget, så det kan hända att man ska lossa den först (man borde kunna bända den "mot dörren").
Lycka till!