Tjena.
Min nya (2003) 1,6 som har gått knappt 500mil rycker lite på tomgången. Är detta OK , eller ska man böja tjafsa med verksan?
Ryckig tomgång
-
stoom
- Bilmodell: Jetta
- Kontakt:
-
FightingDiva
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Ryckig tomgång
Det är nog ganska vanligt med att tomgången inte håller sig stadig.
Min RS rycker lite på tomgången också, men när man kikar med vag-com så står den på 800 rpm.
Det är inget fel m a o, men vill du känna dig säker så kan du höra med verkstan.
Min RS rycker lite på tomgången också, men när man kikar med vag-com så står den på 800 rpm.
Det är inget fel m a o, men vill du känna dig säker så kan du höra med verkstan.
-
JFK
- Bilmodell: Passat
- Kontakt:
Utnyttja garantin; se till att det åtgärdas.
Du har betalat för en fungerande bil...
/ JFK
Du har betalat för en fungerande bil...
/ JFK
-
Sixpack
- Kontakt:
Testa med att slå av "climan" om du har en sån !?
-
FightingDiva
- Kontakt:
Sv:Sv:Ryckig tomgång
Det vore kul och höra andras erfarenhet kring tomgångs karaktäristiken, jag upptäckte nämligen att min RS (innan jag chippade den) hade detta som upplevs som en mikroskopisk ryckning vid tomgång, men när man kikade på bränsleförbrukningen (den inbyggda) så stod den på 1.0-1.2 l/h och med avstängd climatronic 0.7-0.9 l/h.
Med vag-com kan man bara konstatera att allt ser normalt ut, d v s 800rpm och att bränslecykeln verkar ok.
Kom med eran erfarenhet så kanske vi lösa dessa tomgångsproblem för oss som har dom (på garantin naturligtvis).
Mvh,
Nikos
Med vag-com kan man bara konstatera att allt ser normalt ut, d v s 800rpm och att bränslecykeln verkar ok.
Kom med eran erfarenhet så kanske vi lösa dessa tomgångsproblem för oss som har dom (på garantin naturligtvis).
Mvh,
Nikos