HJÄLP!

I detta forum skriver vi om Skoda RS.
maria
Bilmodell: Skoda RS
Kontakt:

HJÄLP!

Inlägg av maria »

Hej!
Skulle någon vänlig själ kunna hjälpa till och förklara, på barnspråk :o) hur vi monterar vårt högtalarsystem. En kompis till oss har monterat ett som har monteringsdjup 65mm, vilket det oxå är på våra högtalare. Han klippte bort ett "öra" till elhissarna och sa att efter det skulle nästan vilka högtalare som helst ha passat.

Vi vill ha hjälp med ALLT när det gäller detta.
Vår vän bor inte i närheten samt är usel på att förklara! *S*

SNÄLLA: HILFE!

/Maria
juanito
Bilmodell: Skoda Octavia combi
Kontakt:

Sv:HJÄLP!

Inlägg av juanito »

Förutom alla tidigare trådar, kan jag säga detta:
Denna tidigare publicerade bild http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/1942/stora/Monster_003.jpg Visar hur dörren ser ut utan klädsel.
Du behöver inte ta bort klädseln, om du inte ska plocka med kablar och delningsfilter. Vid enbart högtalarbyte, räcker det med att lossa gallret över originalet. "Hörnet" som tar i magneten vid djupare högtalare än 50mm, sitter ovanför nedre främre vinkelfästet på bildens dörr. Klipp,slipa eller banka bort den yttersta centimetern så går det fritt. Om inte magneten är enorm...
maria
Bilmodell: Skoda RS
Kontakt:

Sv:Sv:HJÄLP!

Inlägg av maria »

Jo, delningsfilter och kablar ska med, hade det bara varit högtalarna hade det inte varit nån match.

Och tro mig, jag har sökt efter detta, letat trådar, men inte blivit klokare. Det är rätt många uttag i filtren t.ex!

Vet inte hur jag kopplar strömmen, via batt el plinten, hur gör jag detta? Har inget steg.

Tänkte försöka pillra upp filtren i instrumentbrädan så de inte ligger och skallrar i dörren.

Min sambo klarar säkerligen detta men jag vill ha så mycket info som möjligt så inget går fel.
Tack
juanito
Bilmodell: Skoda Octavia combi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:HJÄLP!

Inlägg av juanito »

Jag monterade filtren på samma ställe som på bilden, inget skaller. Största problemet var att få bort stora handtaget förr dörrstängning. Kräver rejält med kraft. Du kan detaljstudera bilder på Draco's och Genesis profiler.
Ström till stereon tog jag direkt från batteriet. Lite pyssligt att få in kabeln vid damasken, men det går.
Draco
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:HJÄLP!

Inlägg av Draco »

hehe.. inte visste jag att jag har sådanna bra bilder lol....

Draco
Skriv svar