Golf R32

I detta forum skriver vi om icke bilrelaterade saker.
Skriv svar
octaviars
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Golf R32

Inlägg av octaviars »

Är det någon här som har provkört en Golf R32 någongång. Är lite intresserad av en beg. -04, har tidigare haft en Golf 3 VR6 och var väldigt nöjd med den och saknar fortfarande motorljudet.

Så om någon provat en sådan skriv gärna vad ni tyckte om den, jag ska förövrigt själv titta på R32:an imorgon.
Jens_G
Bilmodell: Ford Fiesta ST 150
Kontakt:

Sv:Golf R32

Inlägg av Jens_G »

Jag gillade den grymt mycket. Det puttade på riktigt bra. Låg på femmans växel inne i stan och körde i 50, sedan plattan i mattan och det stack iväg som ett skollat troll.

Enda jag har att klaga på är väl att man inte kan ställa in nackstöden på stolarna samt att den ser riktigt grym ut framifrån och se nästan ut som en vanlig golf bak.

Jag fastnade för den, men köpet föll på att det är en alldeles för dyr bil att köpa ny samt att man fick mer för pengarna på Skoda.
octaviars
Kontakt:

Sv:Sv:Golf R32

Inlägg av octaviars »

Ja R32:an är ju inte billig direkt. Jag ska ivarjefall provköra den imorgon så får jag se vad som händer efter det.
Klucken
Bilmodell: Annat märke
Kontakt:

Inlägg av Klucken »

Jag provade den när den kom.
Trevlig bil om man gillar en sportig tourer.

Skapligt klipp i motorn - grymt skönt ljud.
Ordentligt mycket bättre än vanliga V6 4-motion som är mer komfortinriktad.

Jag tyckte då den var för dyr i förhållande till vad man får för pengarna, men nu som begagnad är dom ju överkomliga med få mil på mätaren.

Att tänka på är att du får köpa STORA vinterhjul till den.

Sköna stolar.
Breitling
Bilmodell: GSX-R 1000
Kontakt:

Inlägg av Breitling »

VI hade en sådan på jobbet förut som jag piskade lite... Det är väl 240hk i den om jag minns rätt. Klart att det rörde på sig! Om det är stora stolarna i så är dom skitfeta. Som det skrevs innan... ang vinterhjul. 17" är minimum. Bra att tänka på.

Det finns grymt fina trimkitt till den bilen... Synd bara att det kostar skjortan.
octaviars
Kontakt:

Sv:Sv:Golf R32

Inlägg av octaviars »

Den som jag ska titta på har vinterdäck på orginal 18" fälg och sommardäck på 19" fälg.
Visst blir det dyrare med däck men det kan jag nog leva med :)

Är det någon här som vet vem som säljer Milltec avgassystem i Sverige?
staropramen
Bilmodell: Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Golf R32

Inlägg av staropramen »

Jag tycker den bilen är riktigt fet. 4 hjulsdrift, maffig både fram och bak med avgasrör på båda sidor, r inredning, en sexa med mycket trimpotential. Skulle vilja ha en sådan, men det kostar för mycket. Men en begagnad är helt klart ett bra köp! Det är värre att hålla den......service och försäkring är inte billigt, men så är det med det mesta som är roligt.....förutom rs som är både och då förstås;) Jag drog mot en sådan en gång. Han låg klistrad bakom mig i en avfart till motorväg. Körde hela mitt register men på motorvägen några sekunder senare kunde jag bara lyfta på kepsen och dregla när han drog om mig. Det bjuder jag på.
Breitling
Bilmodell: GSX-R 1000
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Golf R32

Inlägg av Breitling »

R32 ska ha remussystem....
octaviars
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Golf R32

Inlägg av octaviars »

Var och provade R32:an idag, kan bara säga en sak, grymt rolig bil att köra, helt annorlunda än RS:n.
Motorn står ju för en hel del av upplevelsen eller rättare sagt ljudet det är helt underbart.
R32:an som jag provade hade ställbara KW dämpare och 235/35-19 däck så det gör ju en del för väghållningen.
Sedan så har vi ju inredningen som är ett par snäpp bättre än i RS:n men det ska det ju vara i en så pass mycket dyrare bil, stolarna är riktigt grymma och man sitter väldigt bekvämt i dem.

Jag tror dock inte att det blir någon affär, drifts kostnaderna och utrymmet i bilen är ju inte de bästa, man är ju lite bortskämd med det i Octavian. För ett par år sedan när jag körde en Golf 3 VR6 så hade jag inte tvekat en sekund att köpa en R32:a men nu ser man ju lite annorlunda på saker och ting.

Nä det blir nog en ny RS till våren istället, hoppas bara att inredningen i den nya RS:n är av lite bättre kvalite och att de har skippat den ljusa klädseln, men det åter står ju att se.
Det ända som jag tycker kommer att bli lite tråkigt med den nya är väl att stereon kommer att bli integrerad i mittkonsolen, jag vill ju gärna flytta med min Pioneer P9 och resten av stereon oxå för den delen. Sedan att högtalar uttagen i framdörrarna sitter längst bak i dörren suger ju duktigt det oxå, vem vill ha ljudet rakt in i sidan på stolen om man nu bara kör 2 vägs fram, om det nu funnits uttag för ett mellan register uppe på brädan eller högt upp frame på dörren så hade det ju varit lugnt.
Björn S (nalle)

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Golf R32

Inlägg av Björn S (nalle) »

Snart kommer R36..."en dunderklump i balettskor" skrev Teknikens värld.

//nalle
octaviars
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Golf R32

Inlägg av octaviars »

Det är väl samma motor som finns i den nya Passaten i Amerika, där skippade man ju 3.2:an?

Ligger väl på 280Hk om jag inte minns helt fel :)

http://www.vwvortex.com/artman/publish/article_1463.shtml
Furby
Bilmodell: Octavia E 4x4
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Golf R32

Inlägg av Furby »

I väntan på R36.

http://www.whatcar.com/News_Article.asp?NA_ID=216501
Skriv svar