Blev av med körkortet
-
colou5
- Bilmodell: Skoda octavia RS
- Kontakt:
Blev av med körkortet
Var på väg till Nyköping idag och efter trosa avfarten stod polisen med lasern i högsta hugg och där glider jag förbi i 189 km/h. Känns rätt surt nu. dom tog kortet direkt. Blir väl av med det i 6 mån kanske? Om man ser det på den positiva sidan så har man iaf tid att fixa med bilen=)
Man får skylla sig själv =(
Man får skylla sig själv =(
-
sir_pelle
- Bilmodell: Octavia 1.8T
- Kontakt:
Sv:Blev av med körkortet
Jobbigt ändå. Men som sagt... bara ens eget fel
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
-
Stevooooo
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Risken är nog ganska stor att du kommer att bli av med körkortet lite längre änn 6 mån. .......... 79km/h för fort (om det var 110) ganska ung förare (21???) kanske tom prövotid kvar. För min del kan du nog vara utan lapp i minst 12 mån, gärna lite mer.
Som sagt var, du kan ju bara skylla på dig själv. Tur att ingen blev skadad av din framfart..................
Som sagt var, du kan ju bara skylla på dig själv. Tur att ingen blev skadad av din framfart..................
-
rubank
- Bilmodell: Skoda Octavia RS (överlämnad till ny entusiast..)
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
tråkigt att höra, e lite trist att åka kommunalt...
/Anders
/Anders
-
Mr_Nemo
- Bilmodell: Skoda Octavia Elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
eh... prövotiden har ju inte så mycket att göra med saken iofs...
och blir man av med kortet i mer än 12 månader så måste man ändå ta om det så...
fast det var ju lite fort...
/Nemo
och blir man av med kortet i mer än 12 månader så måste man ändå ta om det så...
fast det var ju lite fort...
/Nemo
-
sir_pelle
- Bilmodell: Octavia 1.8T
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Har man prövotid och man gör en sådan förseelse så att man i vanliga fall hade blivit av med lapppen en månad tex. så blir man av helt! Då är det bara att ta om
-
FredrikH
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Håller med Stevooooo.. du kan gott va utan körkort.. hoppas busschaufförerna plågar dig ordentligt....
-
Trigger
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Lär bli 8mån för det....
-
lagneRS
- Kontakt:
man få alltid skylla sig själv men varför håller folk på att tok trimma bilen om man ändå tänker puttra fram i 109km/h på 110 väg?
FRAM FÖR FRI FART!!!
FRAM FÖR FRI FART!!!
-
Kabben
- Bilmodell: Skoda Rapid Spaceback
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Precis som att Fredrik å Stefan aldrig har kört för fort.
Dom använder prestandan enbart till att accelerera fort till hastighetsbegränsningen. (ironi)
Jaja, surt att bli av med kortet iallafall, får väll bli eumoppe
Dom använder prestandan enbart till att accelerera fort till hastighetsbegränsningen. (ironi)
Jaja, surt att bli av med kortet iallafall, får väll bli eumoppe
-
Trigger
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Eumoppe får man inte heller köra utan godkännt förarbevis !
All som påstår att "du kan gott vara utan kortet" kan dra igen. Moralputtar eller hycklare vad ni nu vill kalla er.. :) som föregående skrev så har nog alla kört för fort någon gång.
All som påstår att "du kan gott vara utan kortet" kan dra igen. Moralputtar eller hycklare vad ni nu vill kalla er.. :) som föregående skrev så har nog alla kört för fort någon gång.
-
colou5
- Bilmodell: Skoda octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Trevligt med kommentarer (Alla har ju rätt att tycka vad dom vill) Min prövotid gick ut fööra året så jag behöver inte ta om. Tänkte på dom som skrev att ni aldrig kört för fort säger bara kul för er. Får se hur länge jag blir av med kortet, kan återkomma när jag fått papprena. Hade ewn kompis som körde 95 km/h på en 30 väg och han blev av med det i 6 mån och 2000kr i böter. Så jag hoppas det blir mindre.
-
Stevooooo
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Off topic:
Självklart har jag kört för fort.... ( ja, jag vet att det kommer att låta som en klyscha)...... men att dundra förbi en avfart (kommer oftast en påfart efter) i 190km/h, det är nog fanimej bara idioti
On topic:
Om jag mins rätt så blir det automatiskt åtal för fortkörare som kört mer än 50km/h för fort. Nån som vet med säkerhet få gärna rätta mig om jag har fel......
Självklart har jag kört för fort.... ( ja, jag vet att det kommer att låta som en klyscha)...... men att dundra förbi en avfart (kommer oftast en påfart efter) i 190km/h, det är nog fanimej bara idioti
On topic:
Om jag mins rätt så blir det automatiskt åtal för fortkörare som kört mer än 50km/h för fort. Nån som vet med säkerhet få gärna rätta mig om jag har fel......
-
Trigger
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Åklagare kommer att meddelas men det resulterar alltid i att det blir 2000:- i böter....
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Det är en viss skillnad på "lite för fort ibland" och vansinneshastighet! För de hastigheterna finns det bättre platser. Är själv född fartgalen, men håller det på bana. Sedan må det vara avlyst flygplats, industriområde eller vanlig bana.
-
Trigger
- Kontakt:
http://www.trafikjuristen.se/
Spärrtiderna som angivs där brukar stämma 9 gånger av 10.
http://www.trafikjuristen.se/kkmall/kkfart.html
Spärrtiderna som angivs där brukar stämma 9 gånger av 10.
http://www.trafikjuristen.se/kkmall/kkfart.html
-
FredrikH
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Till Kabben och alla ni andra..
jag kör inte alltid lagligt, det har jag heller aldrig påstått... men Jag anser att det är helt oförsvarbart att ligga i 190 blås på en motorväg.. om du hävdar att mina +5-15 är samma som + 80 så vette fan.....
och en människa som ligger i 95 på en 30 sträcka skulle inte jag vilja va i närheten av.. det finns oftast en anledning till att det är 30 och inte 50.. (skolväg/skymd sikt/äldreboende) jag kan inte hitta nått skäl som är godtagbart för att riskera livet på ett litet barn, inte livet på en äldre människa heller...
det enda tråkiga med det här landet är att ni idioter får fler chanser att ta livet av folk..
jag kör inte alltid lagligt, det har jag heller aldrig påstått... men Jag anser att det är helt oförsvarbart att ligga i 190 blås på en motorväg.. om du hävdar att mina +5-15 är samma som + 80 så vette fan.....
och en människa som ligger i 95 på en 30 sträcka skulle inte jag vilja va i närheten av.. det finns oftast en anledning till att det är 30 och inte 50.. (skolväg/skymd sikt/äldreboende) jag kan inte hitta nått skäl som är godtagbart för att riskera livet på ett litet barn, inte livet på en äldre människa heller...
det enda tråkiga med det här landet är att ni idioter får fler chanser att ta livet av folk..
-
Trigger
- Kontakt:
Dra alla över samma kamm... och kalla folk för idioter.
Vill inte försvara någon här och kör någon 95 over utanför mina ungars dagis eller någon annans skola för den delen så är jag den första som står på kö för att dela ut......
MEN
vad vet vi igentligen om omständigheterna i detta fall?
TEX har många industriområden 30 skyltar och där gasas det ju endel på nätterna emellanåt :)
Vill inte försvara någon här och kör någon 95 over utanför mina ungars dagis eller någon annans skola för den delen så är jag den första som står på kö för att dela ut......
MEN
vad vet vi igentligen om omständigheterna i detta fall?
TEX har många industriområden 30 skyltar och där gasas det ju endel på nätterna emellanåt :)
-
Mr_Nemo
- Bilmodell: Skoda Octavia Elegance
- Kontakt:
Vi som är yrkeschaufförer vet att det nattetid inte går enligt hastighetsbestämmelserna... Någon stans... Men man håller ju körkortsgränsen för det mest... 50=80, 90=120, 110=140...
Fast de jävla tidningsbuden håller inte ens dem...
/Nemo
Fast de jävla tidningsbuden håller inte ens dem...
/Nemo