4x4 grabbarna!
-
Theo
- Bilmodell: Skoda octavia 4x4 elegance
- Kontakt:
4x4 grabbarna!
tjena!
jag fick ju in vatten i haldexkopplingen som ni kanske minns det visade sig att det var en "avluftningsslang" som inte satt som den skulle men det är nu fixat var och bytte olja en sista gång nu för säkerhets skull även fast den har gått fint de sista 100milen.
har även varit i kontackt med haldex och de sa att det som händer när vatten kommer in är att det blir ojämn gång och därav missljud men det bör inte leda till några permanenta skador.
so nu går bilen jättefint igen,bara att vänta på nästa grej,he,he
jag fick ju in vatten i haldexkopplingen som ni kanske minns det visade sig att det var en "avluftningsslang" som inte satt som den skulle men det är nu fixat var och bytte olja en sista gång nu för säkerhets skull även fast den har gått fint de sista 100milen.
har även varit i kontackt med haldex och de sa att det som händer när vatten kommer in är att det blir ojämn gång och därav missljud men det bör inte leda till några permanenta skador.
so nu går bilen jättefint igen,bara att vänta på nästa grej,he,he
-
Hia
- Bilmodell: Octavia 4x4
- Kontakt:
Sv:4x4 grabbarna!
Tack för infon
Var sitter avluftningen?
Var sitter avluftningen?
-
Theo
- Kontakt:
Sv:Sv:4x4 grabbarna!
vet inte exakt var inte där när de fixade det men det ska gå ut en slang ifrån själva haldex kopplingen.
-
Thomas Gehlhaus (Howzer)
Sv:Sv:Sv:4x4 grabbarna!
Jag har en PDF-fil med info och ritning. Ska försöka kolla om jag hittar den på jobbdatorn imorgon...
(Snygg färg på din bil Hia!)
(Snygg färg på din bil Hia!)
-
Theo
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:4x4 grabbarna!
howzer,hur har din dahlbäck trimmning funkat några problem?
funderar själv på ACE men kan även tänka mig dahlbäck....
funderar själv på ACE men kan även tänka mig dahlbäck....
-
Thomas Gehlhaus (Howzer)
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:4x4 grabbarna!
Förutom ett fel vid monteringen* har allt funkat kanon. Och nu har bilen gått drygt 7300 mil.
Har hittat PDF:en om Haldexproblemet och kan maila till den som vill ha. Internmessa er adress bara!
*Jag fick fel programvara installerad. Den var för bilar utan farthållare så när jag tryckte in farthållaren dog motorn! Som tur är kom vi på det snabbt så det var bara att vända så fixades det på en gång.
Har hittat PDF:en om Haldexproblemet och kan maila till den som vill ha. Internmessa er adress bara!
*Jag fick fel programvara installerad. Den var för bilar utan farthållare så när jag tryckte in farthållaren dog motorn! Som tur är kom vi på det snabbt så det var bara att vända så fixades det på en gång.
-
Theo
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:4x4 grabbarna!
Uppdatering:
nu har bilen rullat ca 1600mil och hitills funkar allt klockrent (peppar,peppar)
nu har bilen rullat ca 1600mil och hitills funkar allt klockrent (peppar,peppar)
-
Theo
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:4x4 grabbarna!
nu har den rullat ca 2600mil funkar klockrent,peppar peppar