Det har ju diskuterats en hel del om lackrekonditionering här tidigare, det verkar som att DITEC är den behandling som är allra bäst även om den är ganska dyr.
Därför bestämde jag mig efter många funderingar för att satsa på DITEC. Lämnade in bilen och fick en hyrbil till ganska bra pris... så långt allt väl.
Resultatet då? Tjaaa, han som är boss för stället som gjorde behandlingen menar ju att det ska räcka att blåsa av bilen med högtryckstvätten, kan säga att det funkar inte. Fungerar inte ens med schamponering att få bilen ren.
Detaljarbetet är också under all kritik, på massor av ställen är bilen full med någon typ av vit fet kemikalie som inte är utpolerad, det ser ut som vanligt vax men vad det är vet jag inte. Runt nummerplåten och emblemen är bilen inte ens ren, likaså insteget är dåligt rengjort på sina ställen. Plastlisterna har blivit nerstänkta med något fett medel som gör att det ser prickigt ut.
Klädseln i bilen, framförallt baksätet var fullt med fläckar när jag fick tillbaka bilen, dessa hade troligen uppkommit av att det har skvätt in i bilen när dom tvättat instegen.
Ringde till firman och ställde lite frågor om huruvida det skulle se ut på det sättet eller inte, och blev mer eller mindre utskälld på kuppen.
Så ett gott råd till er som tänker plöjja ner 4.000 på att DITEC-behandla lacken på er bil är helt klart att låta bli. Lämna in den till nån annan alternativt vaxa själva, det är i alla fall min erfarenhet.
Jag har inte riktigt tid att bråka med dom heller just nu så antagligen är det bara att acceptera att man blev blåst och glömma det hela.
Fuskgjord Lackrekonditionering
-
T
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi 4x4 L&K
- Kontakt:
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Fuskgjord Lackrekonditionering
Trist när det blir så. Jag jobbar i närheten av Ditec i Malmö och handlar mina rengöringsprodukter där och de bilar som jag sett där har blivit oerhört fina. Flera arbetskamrater har behandlat sina bilar där och inte en ända har varit missnöjd. Tycker att du blivit felbehandlad så jag skulle definitivt driva saken vidare. Sånt skall inte accepteras.
Kent
Kent
-
mysbrallan
- Kontakt:
Sv:Sv:Fuskgjord Lackrekonditionering
Min erfarenhet av DITEC (Västerås) är att det är dyrt men blir bra!!!
-
T
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Fuskgjord Lackrekonditionering
Mmm, var ju som sagt därför jag satsade på DITEC, men det blev inte så bra i alla fall. Skulle kanske lägga upp lite bilder på det till allmän beskådan...
-
vibrante
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Fuskgjord Lackrekonditionering
Jag tycker du ska ringa Ditecs huvudkontor och förklara för dom vad som har hänt.....
-
T
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fuskgjord Lackrekonditionering
Japp... jag funderar på det...