Hej
Vet att det är några som åker med chip från BSR till sin 1,8T 150 hk.
Undrar om någon vet nummren på dessa chip?
Har nämligen ett chip på g från en A4 -01 som jag tror kan funka men är inte säker. Vill inte ringa och fråga BSR på grund av dålig erfarenhet gällande kundbemötande osv.
Chipnummret är AM29F800BB-70SI.
Vet någon om detta nummer kan passa till 1,8T 150 hk -02???
Chipnummer?
-
Johansson
- Bilmodell: Skoda Octavia 1,8 T
- Kontakt:
-
Greven
- Bilmodell: Skyline R32 GTR
- Kontakt:
Sv:Chipnummer?
Kan säga Nej med det samma... bara mellan 01- o sena 02
så jobbar datan på högre hertz tal...
O att du skulle få ett chipp från en annan bil model har jag en svårare o tro på...
det finns inge lätta genvägar i våra bilar..=)
så jobbar datan på högre hertz tal...
O att du skulle få ett chipp från en annan bil model har jag en svårare o tro på...
det finns inge lätta genvägar i våra bilar..=)
-
FightingDiva
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Chipnummer?
Ett enkelt sätt att läsa av styrboxens artikelnr. är via vag-com.
Gå in och kika på motorn så får du upp bilens ECU artikelnr.
Vidare så tycker jag att du borde kontakta ACE istället för BSR, de har bättre programvara till VAG-bilar.
Gå in och kika på motorn så får du upp bilens ECU artikelnr.
Vidare så tycker jag att du borde kontakta ACE istället för BSR, de har bättre programvara till VAG-bilar.
-
ThomasT
- Bilmodell: VW Golf Gti mkIV
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Chipnummer?
Det vore skumt om BSR använde samma programvara till en längsmonterad motor som en tvärsmonterad iom att den längsmoterade har lägre mottryck i avgassystemet.
-
FightingDiva
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Chipnummer?
De flesta chiptuning firmor tittar på specifik styrbox med en mjukvara och naturligtvis på bilens karaktäristik.
Men när dom börjar "fiddla" med laddtryck, boost osv så måste dom titta på styrboxens mjukvara och börja monitorera olika värden (ju fler desto bättre), sen börjar dom hacka och testa på en pilotbil.
Sen bedömmer tuningfirmorna om detta kan godkännas (avgaskrav, pålitlighet osv) och sen säljer dom programvaran/chippet.
Det är inte endast motorns placering som utgör mjukvaran/chippet det är först och främst styrboxens artikelnr.
Men när dom börjar "fiddla" med laddtryck, boost osv så måste dom titta på styrboxens mjukvara och börja monitorera olika värden (ju fler desto bättre), sen börjar dom hacka och testa på en pilotbil.
Sen bedömmer tuningfirmorna om detta kan godkännas (avgaskrav, pålitlighet osv) och sen säljer dom programvaran/chippet.
Det är inte endast motorns placering som utgör mjukvaran/chippet det är först och främst styrboxens artikelnr.