ESP Standard...

I detta forum skriver vi sådant som ej passar i övriga forum.
ToHans

ESP Standard...

Inlägg av ToHans »

http://www.skoda.se/page_3376.shtml

CITAT:

"Trots att ESP nu är standard från 2006 har priset för Fabia endast ökat med 1 500 kronor."

SLUT CITAT

Någon som vetat om detta i "förväg"?!

Tycker att det är mycket "olägligt" att "släppa" det som dem gjort....alltså snart mitt i en "årsmodell"....

Inte kul för dem som nyss fått...eller ska få någon modell utav Fabia levererad...tror dem flesta fortfarande hade köpt sin Fabia...trots att "grundpriset" varit 1500:- högre...

Fast, åter igen...det berör ju det här med "årsmodells" beräkningen...som bara blir "luddigare och luddigare"...

Tycker att alla som har sin "6:a" som 8:e siffra, från höger i chassinummret...skall ha samma grundutrustning.....annars får man väl vänta med att höja "nivån" grundutrustning tills dem med "7:or" kommer...

Tror inte många som fått en Fabia nyligen eller väntar på en....har vetat om detta...eller har jag fel?!

(men, visst är det underbart att ESP numera är standard i Fabia)

Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
ToHans

Sv:ESP Standard...

Inlägg av ToHans »

Bör tilläggas att Fabia Classic versionen...ökat med 3000:- i grundpris...dem andra versionerna med 1500:-

Det jag syftade på med luddigt...är att Skoda har valt att låta ESP vara standard från år 2006...inte årsmodell 2006...eller årsmodell 2007...

Enligt Vägverkets Fordonsregister....så går man ju på produktionsår och månad..

...enligt dem flesta bilhandlarna och begagnat marknaden på årsmodell..

...och enligt biltillverkarna tydligen både på årsmodell samt produktions år och månad..eftersom dem förses med kommande års "siffra" i chassinummret...f.o.m Juli varje år....

Sedan när dem ändrar nivån på utrustningen...sååå kan en 2006 årsmodell, enligt chassinumret....då komma att räknas som en t.ex 2005-12 modell...

Och därmed inte få den förhöjda nivån utav grundutrustning...

Så vad köper man egentligen...en årsmodell eller ett årstal-månads - fordon?!

Vad är rätt och vad är fel?!

-=[Tobbe]=-
maverick
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:ESP Standard...

Inlägg av maverick »

Nya bilar säljs efter modellår. begagnat säljs efter registreringsdatum. Rättare sagt, så borde det vara i alla fall. Inte alla handlare som går efter det.
Oddjob
Bilmodell: Skoda Fabia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:ESP Standard...

Inlägg av Oddjob »

Det känns ju lagom kul när bilen inte ens levererats och man fick pröjsa extra för ESP:n. Min är ju också en 2006:a... Men jag får va nöjd med att få vagnskade garanti samt miljöklass 2005 (Fabia RS).
Månkan
Bilmodell: Skoda Fabia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:ESP Standard...

Inlägg av Månkan »

Hej!

Jag ska hämta min Fabia RS på måndag, jag tog inte det som tillval för jag tyckte det var för mycket pengar - så nu är jag nog lite besviken. Hade det bara kostat 1.500:- så hade jag nog tagit det i alla fall.
Vi har det på vår BMW X 5:a fast då heter det nog inte ESP + att jag har det på min Skoda Octavia 2.

Jag hade sladd med BMW:n igår och utan det här så hade jag nog inte klarat det.

Mvh
Månkan
Raffe
Bilmodell: Skoda Octavia
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:ESP Standard...

Inlägg av Raffe »

Följden av din logik blir t.ex. att de första Octavia2 (dec.04) numera skulle föreställa 04. Tittar man i beg.listor står de som -05. Och 100% av de som kommer på beg.marknaden går som -05. Och så kommer det att förbli. För min del skulle jag hellre ta tillverkningsdatum, än reg.datum, som åldersbestämning. Men så kommer det heller inte bli inom överskådlig framtid.
Skriv svar