vibrationer/ljud?

I detta forum skriver vi om Skoda RS.
korpen
Bilmodell: Skoda RS
Kontakt:

vibrationer/ljud?

Inlägg av korpen »

Hej!

Här kommer mitt första inlägg :) Har inte fått min RS ännu :( en månad kvar *suck* men polaren har fått sin.

Finns ett problem bara som jag tänkte att någon av er kanske visste något om.

Under acceleration från låga varv 1100-1300 rpm så låter något kraftigt under dom första sekunderna. Ljudet är ungefär som om avgasröret går imot en plåt alltså skrammel (men så lätt var det givetvis inte) skoda har haft den inne men hittar inget.

Någon som vet nåt eller har haft liknande problem?

Alla förslag är varmt välkomna :)

mvh

Jocke
Extragon

Sv:vibrationer/ljud?

Inlägg av Extragon »

Har en Skoda RS 2003 har haft den i ca 2 månader o har kört ca 500 mil... Har märkt det du skrev har dock inte lämnat in den.. ser nu att det inte behövs eftersom dom antagligen inte kommer att hitta något.. har dock lämnat in den en gång pga av att 2:ans växel tar emot, trög att få i vid snabb växling, dom hitta inte något o sa att det var normalt.. så om det finns någon med samma problem kan ni juh skriva ngt..

//Tobbe
RS 220
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:vibrationer/ljud?

Inlägg av RS 220 »

Problemt med att få i tvån hade jag oxå de första milen och även backen. Killarna på verkstanm sa att man skall köra så de första 500 milen " för att få sakerna att sätta sig" Ja,ja tänkte jag får väl se vad som händer. Körde mina mil och det försvann inte så då var det dags att åka till verkstaden igen. Fick då lämna in kärran och så fixade de till "länkagen" eller liknande men det blev faktiskt bra efter. Funkar nu mera klockrent:-)
gasglad
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:vibrationer/ljud?

Inlägg av gasglad »

Kolla upp värmeplåtarna vid avgassystemet, dom skramlade på min RS när den var ny.
LOVVAN

Sv:vibrationer/ljud?

Inlägg av LOVVAN »

Hej, det är min RS han skriver om,men nu e det inte bara på låga varv som det låter.Ligger jag exp i 100 knyck och trycker till gasen så låter det likadant fast med lite lägre ljud nivå.Ska för tredje gången lämna in bilen på verkstaden.Jag hoppas att dom kan laga det nu så att jag kan njuta av bilen.Åter kommer med vad verkstads killarna säger,under tiden kan ni skriva om ni har upplevt
något liknande.

Lovvan
mikael
Bilmodell: Audi a4 avant
Kontakt:

Sv:Sv:vibrationer/ljud?

Inlägg av mikael »

Kan det inte bero på stejl....??
korpen
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:vibrationer/ljud?

Inlägg av korpen »

sorry men vad e stejl????
korpen
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:vibrationer/ljud?

Inlägg av korpen »

inga förslag?? eller någon som vet vad stejl är???
Skriv svar