Hej
Min bil har slutat att självjustera strålkastarna när jag vrider på tändningen, man hör det vanliga ljudet i strålkastarna, det brummar till, avbrott och sen kommer en kortare brummning. För övrigt händer inget med ljuset. Någon som vet vad det kan vara för fel, VAG verkstad har läst av loggarna i datorn men inget fel där. Ska tydligen sitta sensorer för avkänning av bilens lastning vänster fram och höger bak men jag vet inte var.
Hälsningar
David -nybliven RS ägare
Självjusterandestrålkastarlängd problem -04
-
dnordenberg
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
-
mikael.andersson
- Bilmodell: Porsche Boxster
- Kontakt:
Sv:Självjusterandestrålkastarlängd problem -04
Sitter en sensor med ett stag vänster fram.. Måste plocka bort innerskärmen för att hitta den lilla svarta plastlådan..
-
dnordenberg
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Självjusterandestrålkastarlängd problem -04
Körde bilen till royal motor i uppsala torsdags em, fick en bokad tid på onsdag men lämnade ändå ifrån mig bilen ifall de får något litet hål då de hinner med att titta på den. De ringer fredag vid lunch och säger att jag kan hämta bilen, kostade inget. Det kallar jag snabb service!
De hittade inget fel, de berättade att de hadde brytit stömmen, skruvat isär ena stålkastaren och kopplat på stömmen igen och den hadde börjat fungera. De gjorde samma sak med andra stålkastaren och den hoppade igång också. De trodde det var något med elektroniken i strålkastarna som hängt sig, tydligen inget som fixas genom att bara bryta stömmen till batteriet en liten stund för det hadde jag redan testat innan. Kanske sitter någon liten konding eller nått som håller kvar minnet i strålkastarna som inte återställs förens man kopplar ur dom helt.
De hittade inget fel, de berättade att de hadde brytit stömmen, skruvat isär ena stålkastaren och kopplat på stömmen igen och den hadde börjat fungera. De gjorde samma sak med andra stålkastaren och den hoppade igång också. De trodde det var något med elektroniken i strålkastarna som hängt sig, tydligen inget som fixas genom att bara bryta stömmen till batteriet en liten stund för det hadde jag redan testat innan. Kanske sitter någon liten konding eller nått som håller kvar minnet i strålkastarna som inte återställs förens man kopplar ur dom helt.