Störningar på radion

I detta forum skriver vi om Bilstereo och Multimedia.
slproject
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Störningar på radion

Inlägg av slproject »

Har ett skumt fel som jag inte orkat bry mig om förut men nu vill fixa, när jag lyssnar på radion så ligger det en störning i ljudet, inte alltid men oftast. Låter som den gamla klassiska generatorstörningen, men det följer inga varvtal och jag lyckas inte sammankoppla störningen med någon annan funktion. Låter alltså som att en moppe med billigt tändstift ligger precis bakom bilen. (och ja, jag har kollat i backspegeln, det ligger ingen där:-))
slproject
Kontakt:

Sv:Störningar på radion

Inlägg av slproject »

Octavia RS -04, Pioneer Stereo, original antenn.
maverick
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Störningar på radion

Inlägg av maverick »

Har du konverteringssatsen? Vilken Pioneer?

Har själv Pioneer 7700MP, och ljudet är helt rent.

Har du eftermonterade högtalare och slutsteg?
slproject
Kontakt:

Sv:Störningar på radion

Inlägg av slproject »

Det är originalhögt runt om, just nu, har inte koll på konverteringssatsen, antar att det är den kabeln till antennförstärkarn du menar? Stereon satt i när jag köpte bilen och jag har precis börjat rota lite. Det är en 7700MP.
maverick
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Störningar på radion

Inlägg av maverick »

Ja, OMkoppning i ISO:n, och matning till antennförstärkaren. Har kopplat om min så den inte behövs. Borde funka för dig också, eftersom det är samma enhet.

På Pioneers keblage, så ska du korsa gul och röd kabel, så röd blir gul i ISO-kontakten. Finns kabelskor monterade för detta. Då behöver du inte hela konverringssatsen, utan endast antennkabelbiten pga att den inte passar rakt in i Pioneeren.
Skriv svar