Hej har problem med klimaten i en octavia 00
temperaturen går ej att reglera. År det nån som vart med om nåt liknade. Kan det ev. vara tempgivaren i klimaten som gett upp??
Tacksam för förslag
klimatanläggning
-
vent
- Bilmodell: Skoda octavia
- Kontakt:
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:klimatanläggning
Ändras temperaturtalet på displayen? Om inte så kan det vara fel på programvara/dator eller knappsatsen.
-
RS-Tobbebobbe
Sv:Sv:klimatanläggning
Hej! Jag vet inte om det kan vara så men jag hade problem med min Climatronic som bara skickade ut varmluft oavsett vad tempindikatorn på displayen visade.. Fick tillslut byta något motoriserat spjäll som hade gett upp.. Det lät dyrt så jag var tacksam att det gick på garanti..
-
Roger
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi elegance
- Kontakt:
Sv:klimatanläggning
Troligast är nog att det blivit fel på ställmotorn för temperaturspjället. Din skodaverkstad kan köra en "komponentdiagnos" på ställmotorerna (man kopplar på datorn och tvångskör ställmotorerna för att på så vis se om dom reglerar luftspjällen på rätt sätt). Ändrar sig tempen då, kan det om man har tur räcka med en grundinställning av ställmotorerna -styrdonet lär då in värderna för ställmotorernas olika öppningsvinklar. Om inte detta åtgärdar felet blir det nog tyvärr till att byta ställmotorn.
-
rubank
- Bilmodell: Skoda Octavia RS (överlämnad till ny entusiast..)
- Kontakt:
har du vatten på golvet på passagerarsidan? fukten där kan göra att det inte fungerar.
/Anders
/Anders
-
Laverda
- Bilmodell: Skoda octavia kombi RS
- Kontakt:
Var sitter ställmotorn?