bilen stannar

I detta forum skriver vi om Skoda Felicia.
jimpa078
Bilmodell: Skoda octavia ll 1.6 tdu
Kontakt:

bilen stannar

Inlägg av jimpa078 »

hej har ett mycket irriterande fel på bilen.efrer att man åkt ett tag med bilen så tvärdör den.precis som att man slår av tänningen.det är ingen förvarning alls.försöker man starta den så går startmotorn runt som vanligt.men bilen vägrar att starta.vänter man ett tag tills bilen svalnat så går den igång igen som vanligt.har kollat lite när bilen stannat.den verkar klippa tänningen och så får den ingen soppa.man hör att soppapumpen går iallafal.har även bytt sopparelä. och arbetsrelä.kommer inte ihåg om det hette så.men jag tror det.men blir ju snart tokig på bilen.bilen är en skoda felicia 1.6 97:a.mvh jim..
sir_pelle
Bilmodell: Octavia 1.8T
Kontakt:

Sv:bilen stannar

Inlägg av sir_pelle »

Låter som min gamla jetta när jag bytt platts på locken till spolarvärskan och kylarvätskan.... hahahah...

men jag tror inte det är felet på din
jimpa078
Kontakt:

Sv:Sv:bilen stannar

Inlägg av jimpa078 »

hittade felet det var hallgivaren..nu går den som den ska...
a
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:bilen stannar

Inlägg av a »

Hej! jag har en felicia oxå, med precis samma fel. Vad är en hallgivare och var sitter den? är den dyr? kan man bytta den själv? mvh Anders
jimpa078
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:bilen stannar

Inlägg av jimpa078 »

ja om du ska köpa en ny så kostar det ganska mycket.kolla på skrotarna efter en hittade en till min för 800 kr tror en ny kostar ca 4000 kr lättaste är att byta hela fördelaren det är bara att släppa på dom två skruvarna som håller fast den. kom ihåg att markera gur den gamla satt bara så inte tämmimgen står fel.står även ett nr på fördelaren kolla att det stämmer med den som du har.mvh jim
Skriv svar