Ska jag betala?

I detta forum skriver vi om Skoda RS.
Skriv svar
VRS_power
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Ska jag betala?

Inlägg av VRS_power »

Första gången vi va ute o provkörde min bil när den var trimmad så gick den som ett potta skit rent ut sagt. Jag har chippat, byt avgassystemet hela vägen inkl racekat och dumpen som jag köpte hos streetside.
Och stor IC men det var längesen jag satte i den, detsamma med luftfiltret.

Men i alla fall, då vi kom tillbaka till verkstan så felsökte vi bilen o han skyllde allt på dumpen. Felsökningen hittade nåt fel med katten, misständning också fick han byta fyra tändstift plus en tändspole.

Frågade han om detta skulle gå på garantin och han nej eftersom att allt e dumpens fel och den har jag själv köpt :S.......ringde till streetside och dem tyckte det lät jävligt dum(p)t och dem tyckte inte att jag skulle betala dem pengarna. Om det nu skulle visa sig att det va dumpens fel så har han inte ställt in den riktigt sa han på streetside också.

Ps. dumpen va öppen när vi testade dn första gången men nu e den återcirkulerande igen, men även om den e öppen så ska inte motor ta skada av det, även det sa han:P

Mvh/Tomas
Draco
Kontakt:

Sv:Ska jag betala?

Inlägg av Draco »

kolla på dom gamla forum

http://www.skodaklubben.com/forum/detalj.asp?TradID=3774&ForumID=13#topp

http://www.skodaklubben.com/forum/detalj.asp?TradID=363&ForumID=3#topp

ett ämne som har vi har prata om en del innan..
kolla om det finns något intressant..
eller sök efter öppen dump
VRS_power
Kontakt:

Sv:Sv:Ska jag betala?

Inlägg av VRS_power »

men e det ingen som e riktigt bil tokig eller bil mekaniker som kan svara på frågan bara....kan dumpen har förstört tändspolerna, tändstift. o nåt annat som hade med katten att göra:p också misständning....????

mvh/tomas
Cracker
Bilmodell: Skoda octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Ska jag betala?

Inlägg av Cracker »

nej dumpen pajar inga tändstift med mm
Draco
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Ska jag betala?

Inlägg av Draco »

en fråga är det ACE som du syftar på eller är det annan verkstad?
Tobbe80
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ska jag betala?

Inlägg av Tobbe80 »

He he måste bara lägga mig i... en öppen dump KAN visst förstöra katt,tändstift och ev tändspole, just det som är problemet med dom som sätter en öppen dump,systemet är uppbyggt för att ta vara på det återcirkulerande trycket, har du öppen dump så får du fetare gång, mer bränsle mer krävs av motorn att ta vara på vilket den inte klara och sura igenstift,bränner katten om du har otur ger lamda fel värden osv osv... många säger att en öppen dump sabbar lmm men har på sätt och vis inget med lmm och göra ens.. den får bara reda på luftgenomströmmningen... så mitt svar är ja..
VRS_power
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ska jag betala?

Inlägg av VRS_power »

jo han sa också att det kan förstöra men då blir du tvungen att köra i ett halvår eller nåt år, det jag snackar om nu e att vi körde i ca 10 min...och det ska inte hända sa han...han tror att det kan bero på att han inte var uppmärksam och att den va fel inställd....

mvh/tomas
Tobbe80
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ska jag betala?

Inlägg av Tobbe80 »

vad körde du för dump ? kört 10 min så ska du inte skadat nåt...
VRS_power
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ska jag betala?

Inlägg av VRS_power »

GFB Hybrid...har läst om den o dem säger att den ska vara rätt bra...annars så skulle jag inte köpt den:P
Tobbe80
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ska jag betala?

Inlägg av Tobbe80 »

Hmm oke, köpte me en Gfb Hybril, kockfan här på forumet köpte den av mig, rekomenderade även Kem här att köpa,funkade kanon på min, va lite skit att justera in den... du har tänkt på att den ska monteras tvärtom mot vad orginal sitter ???? trycket går in på sidan på dessa så tratten uppåt... annars så får du problem samt kan skada turbo osv... hur som så funkade min klockrent efter kört och haft koll på ladd hela tiden, så man vet när den öppnar...
VRS_power
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ska jag betala?

Inlägg av VRS_power »

det va inte jag som monterade in den utan han som trimmade den...men där sa du nåt att han kan ha satt den på fel håll....hmm...den jäveln försöker nog lura mig på pengar....
Tobbe80
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ska jag betala?

Inlägg av Tobbe80 »

kolla det noga, kör du med det fel så finns risk för motorskador.. vem har trimmat den ?? tex plast dumpen som sitter orginal,sitter memdranet neråt, du har du för vakumslang uppåt, se till att du montera dumpen så att du har kolven neråt, tratten uppåt...
rubank
Bilmodell: Skoda Octavia RS (överlämnad till ny entusiast..)
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ska jag betala?

Inlägg av rubank »

har funderat på orginalmonterade dumpen, den verkar ju vara av kolvmodell med tryckfjäder? överskottsluften går ju in från sidan på den medans kolven sitter neråt till luftinsuget. är det bara vakumet från toppslangen som "suger upp" kolven så att luften från sidan kan återgå ner till luftinsuget? varför kör man inte dumpen så att trycket från överskottsluften öppnar dumpen och släpper tillbaka den efter lmm:en?
e lite trött kanske missat nåt eller?
/Anders
Tobbe80
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ska jag betala?

Inlägg av Tobbe80 »

orginal dumpen är ingen kolvdump, styrs med membnran som justerar trycket, sen vakumdelen uppe som du har sug, vilket suger upp membranet..
VRS_power
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ska jag betala?

Inlägg av VRS_power »

men vad ska jag göra...det e ju ord mot ord...vill verkligen inte betala dem..det e rät mkt pengar som han försöker ta av mig....men jag ska fråga han hur han satt dumpen..men även om han har gjort fel så kommer han inte erkänna för han vill ju inte betala för dem delarna...:(

mvh/tomas
GinTonic
Bilmodell: Octavia Combi RS
Kontakt:

Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ska jag betala?

Inlägg av GinTonic »

Vad är det för oseriöst företag?
Herregud.

/Ginnen
Tobbe80
Kontakt:

Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ska jag betala?

Inlägg av Tobbe80 »

ta ett kort på hur dumpen är monterad nu... så kan ja kika på det..vet ungefär hur mö du ska ha inskruvat me för Bpu.. chipp/avgas..
Skriv svar