Går illa kall ibland

I detta forum skriver vi om Skoda RS.
andjon
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Går illa kall ibland

Inlägg av andjon »

min Rs -02 har vid några tillfällen gått illa vid kallstart. När man gjort ett förnyat startförsök så har den oftast gått bra. Var inne på garantirep. De sa att de bytt bränslefördröjningsventil? Vad är detta? Han påstod att den hade med dumpventilen att göra. Vet inte om det har hjälpt än. Dessutom fick de rengöra spjällhuset av någon anledning?? Någon som vet hur Normans i örebro hanterar klädselproblemen
Tobbe80
Kontakt:

Sv:Går illa kall ibland

Inlägg av Tobbe80 »

tja ! har själv haft samma problem , jobbar på VAG som mek och konstaterade ganska snart att det va luftmasse mätaren som va kass . kör ju med öppet filter, och det är ju inte det bäst, har mätare från en S8 nu som jag ska trixa på plats
Chrille
Bilmodell: Saab 9-3
Kontakt:

Sv:Sv:Går illa kall ibland

Inlägg av Chrille »

HAr haft lite strul med min bil också. Den har tappat allt laddtryck vid några tillfällen och blev allmännt slö. Dom fick ju felkoder på verkstaden(anslutning laddgasspjäll) så dom provade att byta lite grejer. Det dom började med var att byta ett tryckrör som förmodades läcka samt rengöra gasspjället. Problemet kvarstod så de bytte hela spjällhuset och gasspjället.
Problemet kvarstod ändå och nu senast har dom bytt dumpen och något till.
Det varkar som om det var det som var problemet iaf då bilen går bättre och lämnar effekten på ett mycket jämnare säött än tidigare.
Hursomhelst har jag iaf en hel del nya komponenter i bilen jag inte behöver oroa mig för ska gå sönder i första taget :)

Mvh
SkodaRs2003
Bilmodell: BMW M3
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Går illa kall ibland

Inlägg av SkodaRs2003 »

Var det orginal dumpen som strula asså.....
Chrille
Bilmodell: Saab 9-3
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Går illa kall ibland

Inlägg av Chrille »

Jag antar det eftersom den är bytt nu och bilen gick bättre. Jag har inte frågad exakt vad dom bytt. Det var inte jag som lämnade in/hämtade bilen på verkstaden då jag inte har körkort för tillfället.

Mvh
Skriv svar