Webasto

I detta forum skriver vi om Skoda Felicia.
danne
Bilmodell: Skoda Felicia
Kontakt:

Webasto

Inlägg av danne »

Jag har just köpt en felicia1,3 -00 där det sitter en bensinvärmare
i . Han jag köpte bilen av hade ej någon instrbok el kplschema på den. Då värmaren startar så tänds halvljuset . Hel knäppt tycker
jag för är det -20 grader ute så är ju batteriet heldött när man skall starta skulle jag tro. Kan det vara så kopplat att när kupé-
fläkten går igång(får ström) så går halvljusautomatiken oxå i ?
Kan det vara felkopplat ?
Är det nån som har en bruksanvisning och kopplingsschema till
övers eller att kopiera?
Ny Skoda ägare hoppas på svar....
Marcus_Petersson
Bilmodell: Skoda Pickup
Kontakt:

Sv:Webasto

Inlägg av Marcus_Petersson »

Tjena.

Jag jobbar med Webasto så jag kan kolla efter ett kopplingsshema/monteringsanvisning.

Jag tror att det är kopplat på själva vredet på din bil. och på vissa bilar så tänds lyset upp när man gör detta. så det man får göra är att koppla den direkt på fläktmotorn med ett motstånd så den inte går på full hastighet.

Men kolla om den är kopplad till vredet, man går på med en röd och en svart kabel. och sen kolla spänningen vid fläktmotorn när du har läge två på vredet så kanske jag kan fixa ett webasto motstånd till bra pris.

MVH // Marcus Petersson
danne
Kontakt:

Sv:Sv:Webasto

Inlägg av danne »

Hej Marcus, Det är en Webasto Thermo top( Det står typ BW50,
12v 44w 5kw 2 bar Ident nr. 23429B Ausf 03 Fabrik nr 20097 på den) och den styrs via en klocka ( från vänster: låga symbol , < , Set , > ) inne i bilen.Skall kolla det du sa ,tack tillsvidare.
danne
Kontakt:

Sv:Sv:Webasto

Inlägg av danne »

Hej igen det tog ett tag innan jag kunde höra av mej igen för jag har haft dator haveri(hårddisken) men felician går ännu och webaston eldar på bra utan halvljus. Jag tittade på elschemat i haynes vhandbok och såg att om jag satte fläktvredet på 0 så borde inte det kunna gå ström nån annan väg än till flmotorn. Och mycket riktigt nu startar webaston utan att lyset tänds. Jag visste inte detta,jag hadde inte stängt av fläkten och då tänds lyset.(Webasto matningen var kopplad på den vita kabeln till kontakten ,läge två på vredet) men tack för hjälpen ändå den var till nytta vid sökningen. Ett kopplingsschema är ju alltid bra för framtiden men du får göra som du vill. Han en skön webasto fri sommar mvh Danne
Marcus_Petersson
Bilmodell: Skoda Pickup
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Webasto

Inlägg av Marcus_Petersson »

tjena..

Jag hade helt glömt att jag skulle fixa ett kopplingsshema. men jag tar tag i det så fort som möjligt.

MVH // Marcus Petersson
Skriv svar